arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۵۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۰۸ - ۱۶ آذر ۱۳۹۷

راز غیبت تاج و تنها راه مانده برای فرار از تعلیق

شنبه صبح که آغاز شود تاج یا باید به سکوت ۴۸ ساعته‌اش پایان دهد و فوتبال ملی را با تصمیمش نجات دهد یا پای رفقایش بماند و فوتبال ملی را تعلیق کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

راز غیبت تاج و تنها راه مانده برای فرار از تعلیق

شنبه صبح که آغاز شود تاج یا باید به سکوت ۴۸ ساعته‌اش پایان دهد و فوتبال ملی را با تصمیمش نجات دهد یا پای رفقایش بماند و فوتبال ملی را تعلیق کند.

پانزدهم آذر طی شد و مهدی تاج یک روز قبل از این تاریخ آخرین راهکارهای ممکن برای ماندن در فوتبال را بررسی کرد. او چهارشنبه شب باز با رفقایش در هیات رئیسه دور یک میز نشست تا شاید به راهکاری برسند برای ختم به خیر شدن مشکلات بی پایان‌شان. علی کفاشیان ، اسلامیان، بهاروند و دیگر بازنشسته‌هایی که این روزها می دانند رفتن‌شان از فوتبال معنایش خانه‌نشینی همیشگی است، ولی نمی خواهند بروند. آنها باز راهکارشان به تاج این بوده که نامه بزنند به وزارت ورزش تا آنها دستوری در این باره صادر کنند. ولی وزارت ورزش کاملا رو به جلو تصمیم گرفته پایش را از این مسئله که حالا یک دعوای حقوقی بین نهادهای نظارتی و فدراسیون است.

مجرم محسوب می‌شوند!
هر سندی که به امضای اعضای بازنشسته برسد مفهومش تخلف است و باید برایش بروند دادگاه.
تاج البته از قانون مستثنی می شود تا پایان جام ملتهای آسیا. البته به شرطی که بپذیرد تغییرات را انجام دهد.

به او آخرین بار گفته شده تا مجمعی که قرار است نه دی برگزار شود ،می تواند اعضای هیات رئیسه اش را هم در سمت‌های شان نگه دارد اما باید علی کفاشیان از کمیته فوتسال، محمدرضا ساکت از دبیرکلی و حیدر بهاروند از سازمان بیگ جدا شوند چون دیگر اجازه امشای اسناد مالی را نخواهند داشت.

تاج رفته بوده همین حرف آخر را به اعضای هیات رئیسه بزند که یاران قدیمش به او تاختند. کفاشیان که نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیاست البته نظرش این است که آنها تابع قانون هستند اما استعفا هم نمی نویسند. درست مثل بهاروند و اسلامیان!

چرا مستثنی نشدیم!
در روزهای اخیر گفته شده ۱۳۰ مدیر عالی از این قانون مستثنی شده اند اما این قانون شامل حال هیچ یک از ورزشی ها نشده است.

اعضای هیات رئیسه حتی وقتی به دیدار علی لاریجانی رئیس مجلس هم رفتند ، به او گفتند که مسئولیت های شان شغل نیست اما رئیس مجلس استنادش مر دقیق قانون بود و آنها خیلی ناامیدتر از همیشه از مجلس برگشتند. اینکه امروز از استثناهای قانون هم نیستند، بیشتر دلخور شده اند و جالب این است که کفاشیان به یکی از مجریان سرشناس رادیو گلایه کرده که چرا می گویند اگر استعفا ندهند ، کارشان خیانت به کشور است!

ولی باز هم راضی به استعفا نشده اند و مانده اند در پست های شان!

فرصتی که از دست رفت!
اعضای هیات رئیسه می‌دانستند که مسیرشان رو به تعلیق است اما ایستادند و هزینه تراشیدند. حالا اما اگر فوتبال تعلیق شود ، همه آنها را مقصر می دانند.

محمود شیعی مدیر پیکان و عضو هیات رئیسه که این روزها خیلی هم به او نقد می شود از سوی هم قطارانش که چرا می گوید مر قانون باید برای بازنشسته ها اعمال شود، گفته است:«دوستان آخرین بار گفتند دبیرکل به دلیل مشکلات قانونی باید تغییر می کرد و به جایش آقای شکوری سرپرست شد. ولی سایر دوستان قصد دارند ساعات حضورشان را یکسوم کنند که مشمول قانون نباشند. نمی دانم این راهکار از نظر قانونی درست است یا نه» البته این ایده را قطعا قانونگذار نمی پذیرد و خود اعضا خیلی خوب این را می دانند.

حالا کفاشیان احتمالا از شنبه به کمیته فوتسال نمی رود و سندی امضا نمی کند. احتمال انتخاب سرپرست جدید سازمان لیگ هم قوت گرفته، یکی از راهکارها استعفای ۴ عضو هیات رئیسه است برای خارج شدن هیات رئیسه از حد نصاب و برگزاری مجمع پیش از موعد که باز رفقای تاج نپذیرفته اند.

حالا قانون به اعضا اجازه ماندن نمی دهد و آنها باید بین رفتن مسالمت آمیز یا تعلیق فوتبال ملی یکی را انتخاب کنند.

منبع:خبرآنلاین

نظرات بینندگان