arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۵۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۹ - ۱۷ آذر ۱۳۹۷

وردپرس به روزرسانی شد

به روزرسانی جدید ورد پرس معرفی شد. و احتمالا قرار است این به روزرسانی از سوی کاربران با استقبال مواجه شود. گرچه این یک پیشبینی ساده است، اما بعید به نظر نمی رسد. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وردپرس به روزرسانی شد

به روزرسانی جدید ورد پرس معرفی شد. و احتمالا قرار است این به روزرسانی از سوی کاربران با استقبال مواجه شود. گرچه این یک پیشبینی ساده است، اما بعید به نظر نمی رسد. 

آخرین نسخه وردپرس که به افتخار Bebo Valdés، موزیسین کوبایی سبک جاز "Bebo" نام‌گذاری شده، دارای ویرایشگر جدیدی به نام ادیتور گوتنبرگ است که هر بخش از محتوا را در بلوکی مجزا قرار می‌دهد. در این صورت تولیدکنندگان محتوا می‌توانند در مورد محل قرارگیری محتوا و نحوه نمایش آن به بیننده تصمیم‌ بگیرند.

این موضوع باعث خلق یک سیستم ویزی ویگ (WYSIWYG) بسیار انعطاف‌پذیر شده که کاربر در لحظه تایپ می‌تواند خروجی را در شکل و شمایل نهایی خود مشاهده کند. همچنین وردپرس اعلام کرده که اگر شما خواستار استفاده از HTML یا CSS باشید هم بلوک‌ها برایتان مشکل‌ساز نخواهند شد.

هر بلوک می‌تواند شامل پاراگراف‌ها، تصاویر، نقل‌قول‌ها، گالری‌های عکس، صدا، فهرست‌ها، فایل‌های embed و ده‌ها صورت دیگر محتوا باشد. برای افرادی که مشغول طراحی سایت هستند هم امکان ساخت بلوک‌های قابل ویرایش فراهم شده تا در لحظه نیاز، بدون احتیاج به بر هم زدن المان‌های ظاهری سایت قادر به اضافه کردن محتوای جدید باشند.

لازم به گفتن نیست که بعضی کاربران وردپرس، از نسخه جدید با آغوش باز استقبال نخواهند کرد چرا که ممکن است پلاگین‌های قدیمی با نسخه 5.0 سازگاری نداشته باشند. اما با این وجود وردپرس تا دسامبر 2021 اجازه می‌دهد که از طریق یک پلاگین، همچنان از ادیتور کلاسیک استفاده کنید.

از دیگر ویژگی‌های برجسته این نسخه می‌توان به سازگاری با PHP 7.3، پشتیبانی از جاوا اسکریپت i18n و تم جدید Twenty Nineteen اشاره کرد. وردپرس 5.0 که اوپن سورس و رایگان است را می‌توانید همین حالا از وبسایت وردپرس دریافت نمایید.

منبع : دیجیاتو 

نظرات بینندگان