arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۵۶۷۷
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۱ - ۱۹ آذر ۱۳۹۷

روزنامه جمهوری اسلامی: آقای روحانی! درباره همکارانتان تجدیدنظر کنید / وزیری که در این شرایط، از گران‌تر شدن خودرو حمایت کند صلاحیت همراهی با دولت را ندارد

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود با انتقاد از چند وزیر دولت نوشت: رئیس‌جمهور به تنهائی نمی‌تواند به جنگ گرانی برود و مشکلات اقتصادی را حل کند. او تنها درصورتی در این جنگ پیروز میدان خواهد بود که وزرای کارآمد و صاحب عزمی داشته باشد که پا در رکاب و بدون مسامحه به او در این کارزار دشوار کمک کنند. این روزنامه نوشت: وزیری که در شرایط دشوار اقتصادی کشور، از گران‌تر شدن خودرو حمایت کند کاملاً روشن است که صلاحیت همراهی با دولتی که فعلاً مهم‌ترین وظیفه داخلی آن مبارزه با گرانی است را ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود با انتقاد از چند وزیر دولت نوشت: رئیس‌جمهور به تنهائی نمی‌تواند به جنگ گرانی برود و مشکلات اقتصادی را حل کند. او تنها درصورتی در این جنگ پیروز میدان خواهد بود که وزرای کارآمد و صاحب عزمی داشته باشد که پا در رکاب و بدون مسامحه به او در این کارزار دشوار کمک کنند.

شاید برای تامین همین هدف بود که در ماه‌های اخیر رئیس‌جمهور روحانی درصدد ایجاد تغییرات در کابینه به ویژه در بخش اقتصادی آن بر آمد ولی متاسفانه این تغییرات، بگونه‌ای نبود که مشکل را حل کند و اقتصاد بحران زده را نجات دهد.

وزیری که در شرایط دشوار اقتصادی کشور، از گران‌تر شدن خودرو حمایت کند کاملاً روشن است که صلاحیت همراهی با دولتی که فعلاً مهم‌ترین وظیفه داخلی آن مبارزه با گرانی است را ندارد.

وزیر دیگر تازه به منصب وزارت رسیده، قبل از آنکه طرح و برنامه‌ای برای حل مشکلات اقتصادی ارائه کند، فرزند یکی دیگر از وزرا را به مشاورت خود بر می‌گزیند و یکی از عناصر کلیدی دولتی که مسبب پدید آمدن ریشه مشکلات اقتصادی کشور بود را به یکی از مهم‌ترین معاونت‌های خود منصوب می‌کند.

وزیر دیگر، با اینکه مسئول امنیت داخلی است در اهواز و چابهار و سراوان ده‌ها نفر در اثرناامنی کشته و صدها نفر زخمی و عده‌ای ربوده می‌شوند و او خم به ابرو نمی‌آورد درحالی که اگر حتی یکی از این وقایع در کشور دیگری رخ می‌داد وزیر مربوطه استعفا می‌داد تا جای او را کسی بگیرد که بتواند از عهده مسئولیتی که به او واگذار شده برآید.
و سوم اینکه وضعیت در تعداد دیگری از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی چندان بهتر از این چند وزارتخانه نیست بطوری که مردم احساس می‌کنند و به زبان می‌آورند که دولت همه چیز را رها کرده و کاری به کار مسائل و مشکلات آنان ندارد. در چنین وضعیتی آقای رئیس‌جمهور باید حلقه تنگ دور خود را بشکند و به میدان بیاید و بدون مسامحه، همکاران ناکارآمد خود را کنار بگذارد و افراد توانا، دلسوز و کار آشنائی را به جای آنها بگمارد که درد مردم را درک کنند و با عزمی راسخ به حل مشکلات مردم همت بگمارند.

در شرایطی که در اکثر خانواده‌ها فرزندان بیکار وجود دارد و بسیاری از خانواده‌ها گرفتار تنگناهای معیشتی هستند، وزرائی که در حال نان قرض دادن به همدیگرند و گرانی‌های بی‌حد و مرز آنها را تکان نمی‌دهد، نمی‌توانند مشکلات پیچیده کشور را حل کنند. دوران شعار و وعده دادن نیز گذشته، مردم در انتظار اقدامات عملی دولتمردان هستند.

برای دولت شما آقای رئیس‌جمهور روحانی فرصت چندانی باقی نمانده. برای آنکه زحمات دولت اولتان برباد نرود و کشور به سروسامان برسد و بحران اقتصادی که دشمن داخلی است به زانو در آید تا بتوانید در مصاف با دشمنان خارجی که آمریکا در راس آنان قرار دارد موفق شوید، باید از فرصت باقیمانده حداکثر استفاده را به عمل آورید و درباره همکارانتان تجدیدنظر کنید آقای رئیس جمهور.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
0
0
همینطور آقای مطهری که میفرمایند مردم موافق افزایش قیمت بنزین هستند
ناشناس
|
France
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
0
0
راست میگه !! گرون نشه !! پس چکار کنیم؟؟ جواب : سکوت
مهرداد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
0
0
احسنت، واقعا این مافیا چه از جان بی رمق مردم میخواهند گران شدن خودرو تاثیر بسیار بدی بر تمامی قیمت ها خواهد داشت
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
0
0
ممنون از موضع درستتان .اصلا اقای رحمانی نه تخصص ونه توان مدیریتی برای احراز یک کارخانه کوچک را ندارد چه رسد به پست حساس وبزرگ صمت دراین شرایط سخت تحریمها . درضمن از سهامدران خودرو اذربایجان واز شرکا ابر بدهکاران بانکی است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
0
0
موافقم
سید شیرازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
0
3
حقیقتا در خصوص وزیر صمت (جناب رحمانی
)بسیار سنجیده و دقیق عنوان شده،ایشان مثل مرد نامرئی است و حیف از جناب دکتر حسن روحانی که تن به چنین معامله ای داد.صمت گل بود و به گل اراسته شد.بازار خودرو عملا متصدی ان دلالان و سفته بازان و سوداگران و سود جویان هستند.وزیر پرکار و مدبر هم در گوشه رینگ.
آریو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
0
1
جناب روحانی !! ایشان را از کجا پیدا کردی !!؟؟ آخرین کلنگ به دولت شما را ایشان دارند می زنند. هیچ اشکالی ندارد که در انتخابتان تجدید نظر کنید.
نظرات بینندگان