arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۵۷۵۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۶ - ۱۹ آذر ۱۳۹۷

رییس مجلس: روند کاهش نرخ ارز باید ادامه یابد

علی لاریجانی رئیس مجلس گفت: تصمیمات جلسات شورای هماهنگی تاثیرات مثبتی داشته و بیانگر این بود که ایران می تواند شرایط را کنترل کند و خوشبختانه روند کاهش نرخ ارز ایجاد شد که باید ادامه یابد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تصمیمات جلسات شورای هماهنگی تاثیرات مثبتی داشته و بیانگر این بود که ایران می تواند شرایط را کنترل کند و خوشبختانه روند کاهش نرخ ارز ایجاد شد که باید ادامه یابد.

به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی صبح امروز (دوشنبه ۱۹ آذر) در شصت و نهمین همایش مدیران و معاونان حفاظت پرسنل مراکز و دفاتر حراست، وزارتخانه ها و سازمان ها و نهادها که در تالار شهید مدرس در محل مجلس شورای اسلامی برگزار می شد، گفت: ساختمان مشروطه تاریخ گویای ایران است، در مقطع اول مشروطه که همراه با جنگ جهانی بود، نمایندگان در ساماندهی نظام پارلمانی نقش داشتند و نقش شهید مدرس در این موضوع شاخص بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در زمان شهید مدرس، بیگانگان موضوع قرارداد ۱۹۱۹ را از طریق وثوق الدوله پیگیری می کردند که شهید مدرس اجازه این کار را نداد، همچنین این شخصیت تاثیرگذار در برابر روس ها که از قزوین اولتیماتوم می دادند، ایستادگی کرد.

وی تصریح کرد: در دوره بعد از قاجار که مربوط به حکومت رضاخان و محمدرضا پهلوی است، شدت استبداد و وابستگی کشور بیش از گذشته شد و در حدود ۵۰ سال حکومت پهلوی غیر از یک مقطع زمانی کوتاه که مرحوم مصدق برای ملی کردن صنعت نفت در مجلس اقداماتی انجام دادند، موضوع وابستگی و استبداد نمایان بود و شرایط به نحوی بود که رئیس یک کشور در برابر سفرای انگلیس و آمریکا خاضع بود اما در دوران شکوهمند انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی حتی یک بخشدار عزتمندانه ایستادگی می کند و بیگانگان قدرت و عزت ایران را پذیرفته اند که البته انجام این مهم ساده نبود و استقامت مردم و هدایت های امام راحل و مقام معظم رهبری باعث تغییر شرایط شد و مردم به سرنوشت خود حاکم شدند.

لاریجانی افزود: گاهی برخی از مسائل در کشور باعث می شود به دستاوردهای انقلاب توجه نشود، اما نباید فراموش کرد زمانی مردم به خاطر روابط شاه با اسرائیل سرشکسته بودند اما در حال حاضر ایران پیشرو مقابله با ظلم است، بنابراین با وجود برخی مشکلات باید دسته بندی صحیح انجام شود و نباید دستاوردی که انقلاب برای کشور عزت ایجاد کرده، فراموش شود.

وی با اشاره به نقش شهدا در عزتمندی کشور گفت: بعد از انقلاب اسلامی، مردم، نمایندگان مجلس و اعضای شوراهای شهر و همچنین رئیس جمهور را خود انتخاب می کنند و از رهبری فرزانه برخوردارند و منزلت این دستاوردها کم نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از رفتار ناهنجارانه آمریکا در قبال برجام، آمریکایی ها در عرصه بین الملل تنها شدند، حداقل در زبان دیپلماتیک بسیاری از کشورها با این کار آمریکا مخالفت کردند، بنابراین آنها ضرر کردند.

وی ادامه داد: دشمنان می خواهند جلوی توسعه اقتصادی ایران را بگیرند، چرا که در ایران ظرفیت ها و نیروی تحصیل کرده و امکانات وجود دارد و امکان جهش اقتصادی فراهم است، بنابراین می دانند که اگر بستر مناسب باشد ایران توسعه می یابد و می خواهند با آشفته سازی هر روز یک موضوع را بزرگ کرده و به اعتراضات دامن بزنند و بعد با استفاده از عملیات روانی هدف خود را پیگیری کنند.

لاریجانی بیان کرد: اگر حوادث امروز فرانسه در ایران اتفاق می افتاد، دشمنان می گفتند نظام ایران در حال واژگونی است، بنابراین آنها سعی می کنند که با رسانه هایشان برای ایران مشکل ایجاد کنند و حتی ترامپ نسبت به یک تحرک در ایران واکنش نشان می دهد.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان ادامه داد: گاهی به خاطر بهره وری پایین برخی دستگاه ها زمینه ای فراهم می شود که دشمنان می خواهند با سوءاستفاده بهم ریختگی اجتماعی را دامن بزنند، همچنین دشمنان می خواهند با نفوذ صدمه به مملکت وارد کنند، ولی می دانند بخش امنیتی ایران قوی است.

وی اظهار کرد: دشمنان قصد داشتند با فشار اقتصادی و روانی در اقتصاد ما نابسامانی ایجاد کنند و حتی بازار ارز را در مقطعی تحت تاثیر قرار دادند، چرا که مسئله ارز نقطه کانونی بود. اما با تدابیر مقام معظم رهبری و ایجاد شورای هماهنگی اقتصادی قوا، ساماندهی امور پیگیری شد و فکر می کنم تصمیمات جلسات شورای هماهنگی تاثیرات مثبتی داشته و بیانگر این بود که ایران می تواند شرایط را کنترل کند و خوشبختانه روند کاهش نرخ ارز ایجاد شد که باید ادامه یابد.

لاریجانی بیان کرد: اگر دستگاهی به صورت درست و صحیح کار نکند، نارضایتی ایجاد می کند، البته برخی مسائل ریشه در ساختار دیوانی دارد که باید علاج شود و در بلندمدت دولت کوچک شود. در هر صورت اگر حراست ها با مدیریت ارشد دستگاه ها صمیمی باشند، می تواند اقدامات خوبی برای جلوگیری از نارضایتی انجام داد.

وی ادامه داد: پیشنهاد می شود از افرادی که به ادارات یا دستگاه ها مراجعه می کنند، سوال شود که نحوه برخورد چگونه بوده است. در هر صورت باید نارضایتی ایجاد نشود و باید پیگیری انجام شود که در دستگاه ها به مردم ستم نشود.

وی ادامه داد: برخی پرسنل ممکن است عملکرد درستی نداشته باشند، اما اینگونه نباشد که کسی یک اشتباه کرد، او را از هستی ساقط کنند. البته فسادهای بزرگ را باید علنی کرد و با آن برخورد جدی شود. در مبارزه با فساد باید آداب داشت و فقط با فریاد نمی تواند با فساد مبارزه کرد.

لاریجانی گفت: باید مدیر سالم و عاقل بتواند شجاعانه تصمیم گیری کند و مدیری که با صدق کار می کند باید حمایت شود و اگر اشکال و ناتوانی در مدیریت وجود داشته باشد، باید مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: مجلس آمادگی تدوین قانون مدون برای حراست ها را دارد که این موضوع می تواند پیگیری شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: کار پرسنل حراست خیلی دیده نمی شود ولی خدمات آنها از چشم مسئولان نظام دور نیست.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
0
0
اقتصاد با دستور و باید کار نمی کند..
پاسخ ها
ناشناس
| China |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
تو ايران ما همه چيز كار ميكنه …☺️☺️
نظرات بینندگان