arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۵۷۷۷
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۹ - ۱۹ آذر ۱۳۹۷

حواشی برگزیت گریبانگیر مشاغل استارتاپ ها می شود؟

برخی پژوهشها نشان داده که عوارض برگزیت می تواند گریبانگیر شغلهای استارتاپی شود. این موضوع حواشی زیادی ایجاد کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حواشی برگزیت گریبانگیر مشاغل استارتاپ ها می شود؟

برخی پژوهشها نشان داده که عوارض برگزیت می تواند گریبانگیر شغلهای استارتاپی شود. این موضوع حواشی زیادی ایجاد کرده است.

بر اساس نظرسنجی موسسه Atomico از ۵ هزار نفر از شاغلین حوزه فناوری، اغلب استارتاپ های اروپایی خارج از بریتانیا در استخدام نیروهای خارجی عملکرد بهتری را از خود به جای گذاشته یا حداقل نسبت به قبل ثابت مانده اند، این در حالی است که بریتانیایی ها در این زمینه افت کرده اند.

شکل زیر نشان دهنده دیدگاه شرکت‌کنندگان درباره کاهش استعدادهای فناوری است و مشخص است که در مورد بریتانیا رنگ مشکی -به معنی کاهش این استعدادها- بزرگتر از بقیه است. 

از سوی دیگر استارتاپ های این کشور شاهد افزایش چشمگیر در نرخ مهاجرت استعدادها هستند. در این نمودار رنگ فیروزه ای نشان دهنده افزایش میزان مهاجرت است و همانطور که می بینید بریتانیا در این زمینه وضعیتی مشابه با اروپای شرقی و اوکراین بحران زده دارد. 

 

اگرچه برگزیت هنوز تاثیرات خود را به صورت کامل نشان داده و کماکان لندن از نظر میزان سرمایه تزریق شده به استارتاپ ها در جایگاه برتر قرار دارد اما Atomico دریافته که بنیانگذاران استارتاپ ها نسبت به آینده کاملا بدبین هستند و این مساله در نمودار زیر مشخص است.

یکی دیگر از چالش های لندن پایان دوران جذابیت این شهر برای افراد مستعد و جریان یافتن سرمایه در سراسر اروپا است. علاوه بر این جوامع محلی فناوری حالا گسترش بیشتری پیدا کرده اند و به همین خاطر کارآفرین ها ترجیح می دهند به جای سرمایه گذاری در خارج، روی فرصت های بومی تمرکز کنند.

منبع: دیجیاتو

نظرات بینندگان