arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۵۸۵۲
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۰۹ - ۲۰ آذر ۱۳۹۷

کیهان: اصلاح‌طلبان به سرازیری افتاده‌اند؛ آنها انتخابات مجلس را از دست می‌دهند

یک عضو گروهک نهضت آزادی گفت گفتمان اصلاح‌طلبی به سرازیری افتاده و احتمالا در انتخابات آتی مجلس با ناکامی روبه‌رو خواهند شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کیهان: اصلاح‌طلبان به سرازیری افتاده‌اند آنها انتخابات مجلس را از دست می‌دهند

روزنامه کیهان در اخبار ویژه خود نوشت: یک عضو گروهک نهضت آزادی گفت گفتمان اصلاح‌طلبی به سرازیری افتاده و احتمالا در انتخابات آتی مجلس با ناکامی روبه‌رو خواهند شد.

درحالی‌که طی دو دهه اخیر، نهضتی‌ها و اصلاح‌طلبان دست به ائتلاف سیاسی زده‌اند، امیر خرم به «همدلی» گفت استفاده از خاتمی برای انتخابات بعدی مجلس جواب نمی‌دهد و من آن را منفی ارزیابی می‌کنم.

وی ادامه داد: «اگر فضای سیاسی سال آینده (1398) به همین شکل موجود باشد و تحول شگرفی در آن رخ ندهد، ترکیب مجلس یازدهم تغییراتی جدی خواهد داشت و اصلاح‌طلبان همین پایگاه فعلی در مجلس دهم را از دست خواهند داد.

با توجه به دلسردی مردم، اصلاح‌طلبان چه راهکاری باید ارائه کنند تا پایگاه رای خود را دوباره به دست آورند؟ خرم در پاسخ به این پرسش به صراحت گفت: «با این پیش‌فرض که پایگاه اجتماعی اصلاح‌طلبان تضعیف شده باید گفت که گفتمان اصلاح‌طلبی، «پیک» خود را رد کرده و به سرازیری افتاده و به سمتی می‌رود که از گفتمان غالب، خارج شده است.»

عضو نهضت آزادی می‌گوید: اصلاح‌طلبان باید از فساد و رانت دوری کنند و تا زمانی که یک جریان سیاسی آلوده به فساد و رانت باشد، مردم به آن جریان اعتماد نمی‌کنند پس طبیعی است که آرای خود را در سبد آنان نریزند و یکی از دلایل تضعیف پایگاه اجتماعی اصلاح‌طلبان نیز طی سال‌های اخیر همین است.

امیر خرم گفت: «باید از شیوه‌های غیردموکراتیک دوری کرد. برای مثال اینکه اگر در انتخاب نمایندگان مجلس در شهرهای مختلف و به خصوص در تهران از شیوه‌های غیرشفاف یا رانت‌های حزبی استفاده شود، باعث کاسته شدن از آرا و پایگاه اجتماعی اصلاح‌طلبان می‌شود.»

خرم افزود: «همین شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان آیا به شیوه دموکراتیکی برقرار شده و اداره می‌شود؟ در پاسخ به آن باید بگویم که تردید جدی دارم. اینکه شورایی برای مدیریت مجموعه نیروهای اصلاح‌طلب برقرار شود و در داخل این شورا افرادی وجود دارند که به «صفت حقیقی» انتخاب شده‌اند که آقای خاتمی روی آنان نظر داشته‌اند و افرادی هم که از احزاب مختلف هستند باز از طرف ایشان مشخص شده باشند یعنی فلانی از فلان حزب داخل این مجموعه باشد. این شیوه دموکراتیک نیست.»

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
فف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
0
0
حالا هیچ کس کیهان نمی خونه،شما مقاله هاش رو تو سایتتون بیارید؛عجب بد بختیه ها:/
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
0
0
خوب برای شریعتمداری خبر خوبی بوده و خوشحاله !
واقعا اگر یکی از دو جناح اصلی حاکمیت کشور از بین بره ایشان باید خوشحالی بکند ؟!
متاسفم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
0
0
یعنی همینکه کریمی قدوسی، ذالنوری، شریعتمداری و چند نفر دیگه دارن توی ایران نفس میکشند خودشان را باید مدیون سید محمد خاتمی و اصلاح طلبان ایران بدانند . اگر مملکت میخواست با تفکر کثیف اینها اداره شود تاکنون آمریکا ایران را مستعمره خودش کرده بود
محبوبي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
0
0
اين موضوع را كه همه ميدانند.
اصولگرايان در سراشيبي ... هستند
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
0
0
هم اصلاح طلب ها دنبال منافع خودشون هستن و هم اصولگراها هیچکدوم دلشون برای مردم نسوخته همه شون دنبال لفت و لیس از سفره انقلاب هستن

پس فکر نکن اکر اونا رأی ننیارن معناش اینه که شما رأی میارین
على
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
0
0
اصلاح طلب واصول گرا هردو بدنبال قدرت وثروت اندوزى هستند!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
0
0
میدانستیم فریب در ذات اصلاح طلبان است ولی دیگر فکر نمیکردیم به تیتر ساده ای هم در بی شرفی رحم نکنند
نظرات بینندگان