arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۵۹۸۹
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۸ - ۲۰ آذر ۱۳۹۷

حضور سفیر گرجستان در وزارت خارجه ایران برای دومین بار

یوسب چاخواشویلی سفیر گرجستان در تهران روز گذشته با باقری مقدم دستیار وزیر و مدیرکل اوراسیای وزارت خارجه دیدار و توضیحاتی در خصوص آخرین وضعیت برخورد ماموران مرزی گرجستان با برخی متقاضیان سفر به آن کشور ارائه کرد.در این دیدار مراتب گلایه‌مندی ایران و اعتراض هموطنان از رفتارهای ناشایست برخی از ماموران مرزی گرجستان با اتباع ایرانی به سفیر اعلام شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

سفیر گرجستان در ایران برای دومین بار در وزارت خارجه حضور یافت و گلایه‌مندی از برخورد با اتباع ایرانی به وی اعلام شد.

به گزارش اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی، «یوسب چاخواشویلی» سفیر گرجستان در تهران روز گذشته (دوشنبه) با باقری مقدم دستیار وزیر و مدیرکل اوراسیای وزارت امور خارجه دیدار و توضیحاتی در خصوص آخرین وضعیت برخورد ماموران مرزی گرجستان با برخی متقاضیان سفر به آن کشور ارائه کرد.

در این دیدار مراتب گلایه‌مندی ایران و اعتراض هموطنان از رفتارهای ناشایست برخی از ماموران مرزی گرجستان با اتباع ایرانی به سفیر اعلام شد.

باقری مقدم با اشاره به پیشینه و سوابق دوستانه روابط دو کشور، اینگونه برخوردهای نامتعارف بعضی از ماموران مرزی گرجستان و افزایش میزان بازگرداندن اتباع ایرانی را مغایر با روابط دوستانه فی‌مابین اعلام کرده و تداوم این روند را آسیب زننده به روابط و ارتباطات خوب مردم دو کشور دانست.

وی ضمن درخواست اصلاح روند کنونی، رسیدگی و برخورد قضایی با مأمورین مرزی خاطی گرجستان را الزامی دانست.

سفیر گرجستان در تهران نیز ضمن اظهار تاسف از برخی برخوردهای صورت گرفته، گزارشی از وقایع پیش آمده ارائه و قول داد شخصا به تفلیس سفر و موارد را پیگیری و نتیجه را اعلام کند.

به گزارش فارس، سفیر گرجستان چهارشنبه هفته گذشته نیز در محل وزارت خارجه حضور یافت و با مدیرکل کنسولی وزارت خارجه دیدار و گلایه‌مندی ایران از دیپورت تعدادی از هموطنان ایرانی به وی اعلام شد.

نظرات بینندگان