arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۶۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۲۱ - ۲۰ آذر ۱۳۹۷

پوتین و مرکل درباره سوریه،اوکراین وپیمان موشکی گفت وگو کردند

رئیس جمهوری روسیه و صدر اعظم آلمان در تماس تلفنی آخرین تحولات در خصوص تنش های اخیر میان مسکو و کی یف، راه های حل و فصل بحران سوریه و تازه ترین تحولات در خصوص خروج احتمالی آمریکا از پیمان موشکی را بررسی کردند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پوتین و مرکل درباره سوریه،اوکراین وپیمان موشکی گفت وگو کردند«ولادیمیر پوتین» و «آنگلا مرکل» با تاکید بر ادامه و توسعه روابط دو کشور، بر یافتن راه هایی برای کاستن از تنش ها در دریای سیاه میان مسکو و کی یف تاکید کردند.
تنش دو همسایه در شرق اروپا زمانی آغاز شد که در تنگه کرچ که دریای سیاه را از دریای آزوف در شمال جدا می کند روسیه سه شناور اوکراینی را توقیف و ملوانان آن ها را بازداشت کرد.
این تنش کمتر از دو روز مانده به نشست گروه 20 کشور صنعتی جهان (جی20) در آرژانتین بوجود آمد و باعث شد تا دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نشست دوجانبه خود با پوتین را لغو کند.
رئیس جمهوری روسیه و صدراعظم آلمان در ادامه گفت وگوی تلفنی خود به بحران سوریه نیز پرداختند و اعلام کردند که اولویت امروز سوریه، توسعه گفت و گوهای درون سوری و تشکیل کمیته قانونی اساسی این کشور است.
صدراعظم آلمان و رئیس جمهوری فرانسه به عنوان اعضای گروه کوچک به تازگی در استانبول ترکیه با روسای جمهوری روسیه و ترکیه در خصوص تحولات در استان ادلب سوریه و نحوه ارسال کمک های بشردوستانه به این کشور جنگ زده تبادل نظر و گفت وگو کردند.
ادلب استانی در شمال غربی سوریه و نزدیک به مرزهای ترکیه است که اکنون به تنها مرکز استقرار مخالفان و تروریست های ضد سوری تبدیل شده است و هر گونه حمله نظامی به آن برای آزاد سازی این شهر، میلیون ها سوری را روانه ترکیه خواهد کرد.
مرکل در این تماس تلفنی که به پیشنهاد او برقرار شده بود درباره مساله خروج آمریکا از پیمان موشکی نیز به صورت مفصل با پوتین تبادل نظر کرده است.
پیمان موشکی نیز از جمله توافق های تاثیر گذار در امنیت جهانی است که میان اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده منعقد شد و براساس آن دو کشور علاوه بر کاستن از موشک های کوتاه و میان برد خود توافق کردند که در کنار مرزهای یکدیگر چنین سلاح هایی مستقر نکنند.
روسیه در چند هفته اخیر بارها به آمریکا هشدار داده است که در صورت خروج از این پیمان و استقرار موشک های کوتاه و میان برد خود در اروپا، آنها را هدف قرار خواهد داد، اقدامی که معنی دیگر آن هدف قراردادن کشورهای اروپایی تعبیر می شود و می تواند جهان را تا آستانه جنگ جهانی سوم پیش ببرد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان