arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۶۰۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۲۳ - ۲۰ آذر ۱۳۹۷

وزیر انرژی آمریکا در اربیل با مسعود بارزانی دیدار کرد

عصر سەشنبە «ریک پری» وزیر انرژی امریکا در صدر هیاتی بلند پایە وارد اربیل شدە و با مسعود بارزانی رئیس سابق اقلیم کردستان عراق و رهبر حزب دموکرات کردستان عراق دیدار و گفتگو کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر انرژی آمریکا عصر سە شنبە در اربیل با مسعود بارزانی دیدار و دو طرف در پایان این دیدار بر تفاهم و توسعە روابط اقتصادی فیمابین تاکید کردند.
عصر سەشنبە «ریک پری» وزیر انرژی امریکا در صدر هیاتی بلند پایە وارد اربیل شدە و با مسعود بارزانی رئیس سابق اقلیم کردستان عراق و رهبر حزب دموکرات کردستان عراق دیدار و گفتگو کرد.
مسعود بارزانی و رک پری پس از دیدار در کنفرانس خبری مشترک بر توسعە و تقویت روابط فیمابین اقلیم و آمریکا تاکید کردند.
بارزانی اظهار داشت: در این دیدار دربارە آیندە روابط اقلیم و بغداد و همچنین توسعە و تقویت روابط دوجانبە بحث و گفتگو انجام گرفت.
وزیر انرژی امریکا نیز در خصوص اهداف سفرش بە اربیل گفت: فرصت مناسبی برای تفاهم و توسعە روابط اقتصادی فیمابین فراهم شده است که می توانیم با بهره گیری از آن روابط کنونی را توسعه دهیم.
پری همچنین شرایط موجود را فرصت مناسبی برای سرمایەگذاری های مشترک آمریکا با اقلیم و بازسازی زیرساخت های اقتصادی منطقه دانست.
وی در خصوص منابع انرژی در کردستان عراق نیز گفت که این منطقه نیز همانند امریکا دارای منابع غنی انرژی بودە و این فرصت را ایجاد می کند کە با بهرە برداری مشترک از این منابع رفاە را بە آن بازگردانیم.
نامبرده اظهار امیدواری کرد که شرکتهای آمریکایی در حوزه انرژی در کردستان عراق بیشتر از گذشته فعال شوند.
در خصوص روابط اربیل و بغداد و حل مشکلات موجود این مقام آمریکایی تصریح کرد آنها خواهان روابطی دایمی بین اربیل و بغداد هستند.
گفتنی است برخی رسانه های منطقه کردستان عراق اعمال فشار به مقامات کردستان عراق برای همراه شدن با تحریم های ضد ایرانی را بخشی از اهداف این سفر دانسته اند.
وزیرانرژی آمریکا قبل از دیدار با مسعود بارزانی جداگانه با نیچروان بارزانی نخست وزیر دولت اقلیم کردستان عراق و مسرور بارزانی مشاور امنیت ملی اقلیم کردستان عراق نیز دیدار و گفتگو کرد.
پری پیش از سفر به اربیل در بغداد با چندتن از مقامات عراقی از جمله 'عادل عبدالمهدی' نخست وزیر دیدار و گفتگو کرده بود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
0
مگه این مسعود خان از قدرت نکسیده بود کنار؟؟؟؟؟
نظرات بینندگان