arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۶۰۷۹
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۰۸ - ۲۱ آذر ۱۳۹۷

کره جنوبی: ممکن است سفر رهبر کره شمالی به سئول در سال ۲۰۱۸ انجام نشود

در ادامه گمانه زنی‌ها در مورد امکان سفر «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی به سئول، یک مقام کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی معتقد است این سفر ممکن است در سال ۲۰۱۸ میلادی انجام نشود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در ادامه گمانه زنی‌ها در مورد امکان سفر «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی به سئول، یک مقام کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی معتقد است این سفر ممکن است در سال ۲۰۱۸ میلادی انجام نشود.

به گزارش ایرنا از یونهاپ، کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی امروز چهارشنبه اعلام کرد اگرچه این سفر تا پیش از پایان سال ۲۰۱۸ برای رهبر کره شمالی مشکل خواهد بود، اما کره جنوبی خود را برای استقبال از او آماده است.
'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی در نشست ماه سپتامبر با 'مون جائه این' رییس جمهوری کره جنوبی در پیونگ یانگ اعلام کرد در نخستین فرصت به سئول سفر خواهد کرد چیزی که رییس جمهوری کره جنوبی از آن به عنوان پیش از پایان سال ۲۰۱۸ تعبیر کرده است.
از طرف دیگر کره شمالی نیز به دلیل نا مشخص بودن وضعیت مذاکرات پیونگ یانگ با آمریکا، نتوانسته است در مورد سفر کیم به کره جنوبی به قطعیت برسد.
کارشناسان معتقدند سفر کیم در ماه جاری میلادی احتمال کمتری دارد، زیرا ۱۷ این ماه سالروز درگذشت 'کیم جونگ ایل' پدر کیم و رهبر سابق کره شمالی است که برنامه‌های خاصی به این مناسبت در این کشور برگزار می‌شود.
همچنین کیم باید در این ماه خود را برای سخنرانی سال جدید میلادی آماده کند.
کارشناسان همچنین معتقد هستند دیدار کیم از کره جنوبی با پیشرفت مذاکرات هسته‌ای با آمریکا گره خورده است، 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری ایالات متحده پیشتر گفته بود انتظار دارد اوایل سال آینده نشست دوم را با کیم برگزار کند، اما مذاکرات هسته‌ای میان واشنگتن و پیونگ یانگ پیشرفت کمی داشته است.
کره شمالی خواستار لغو یا کاهش تحریم‌ها در راستای اقدامات خود در زمینه خلع سلاح هسته‌ای است، اما ایالات متحده می‌گوید تحریم‌ها را تا زمانی که پیونگ یانگ اقدامات جامعی در زمینه منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای به اجرا درنیاورد کاهش نخواهد داد.

نظرات بینندگان