arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۶۱۰۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۰ - ۲۱ آذر ۱۳۹۷

واکنش مسعود نیلی به ادعای آشنا: فایل صوتی جلسه دلار ۴۲۰۰ تومانی را منتشر کنید

پس از روایت حسام‌الدین آشنا در مورد جلسه دلار ۴۲۰۰ تومانی، مسعود نیلی خواستار انتشار فایل صوتی آن شد. وی با اشاره به اینکه اکثر مطالبی که تاکنون از آن جلسه نقل شده نادرست بوده است، افزود: چقدر خوب بود اگر فایل صوتی این جلسه با توجه به اهمیت اظهارنظر‌ها و اینکه بعید است نکته محرمانه‌ای داشته باشد انتشار عمومی پیدا می‌کرد. این باعث می‌شد که برداشت‌های نادرست تصحیح شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پس از روایت حسام‌الدین آشنا در مورد جلسه دلار ۴۲۰۰ تومانی، مسعود نیلی خواستار انتشار فایل صوتی آن شد.

به گزارش تسنیم، مسعود نیلی خواستار انتشار فایل صوتی جلسه‌ای شد که در آن تصمیم گرفته شد دلار با نرخ ۴۲۰۰ تومان عرضه شده و مابقی نرخ‌ها قاچاق اعلام شود.

وی با اشاره به اینکه اکثر مطالبی که تاکنون از آن جلسه نقل شده نادرست بوده است، افزود: چقدر خوب بود اگر فایل صوتی این جلسه با توجه به اهمیت اظهارنظر‌ها و اینکه بعید است نکته محرمانه‌ای داشته باشد انتشار عمومی پیدا می‌کرد. به اعتقاد دکتر نیلی، این باعث می‌شد که برداشت‌های نادرست تصحیح شود.

پیشتر حسام‌الدین آشنا در آخرین شماره ماهنامه اندیشه پویا درمورد جلسه دلار ۴۲۰۰ نقل کرد: رئیس جمهور اعلام کرد که می‌خواهیم در یک جلسه، در مورد وضعیت نرخ ارز که بالا می‌رود بحث کنیم قبل از آن جلسه آقای جهانگیری جلسات متعددی برگزار کرده بودند و آن جلسه تنهایی اساسا به درخواست آقای جهانگیری تشکیل شد. آقای جهانگیری در آن جلسه گزارشی از جلسات قبلی خودشان با تیم اقتصادی دولت و بیرون دولت ارائه کردند که خلاصه اش این سه نکته بود: یک، ما دیگر امکان این را که دلار را روی ۳۵۰۰ تومان نگهداریم، نداریم دو، چاره‌ای نیست جز این که به سمت تک نرخی کردن ارز برویم. سه. غیر از این نرخ، هر دلاری را که هست باید قاچاق تلقی کنیم. آقای روحانی در آن جلسه، به تک تک اعضای آن جلسه نگاه کرد و پرسید: این جمع بندی همه شماست؟ گفتند: بله. ایشان در آن جلسه گفتند من با این جمع بندی صد درصد مخالف هستم، اما اگر همه شما موافق هستید و این را تنها راه نجات کشور می‌دانید، من به مثابه «اکل میته» با این پیشنهاد موافقت می‌کنم.

او ادامه داد: آقای نیلی هم در آن جلسه بود، آقای نهاوندیان هم بود. ایشان در تصمیم ۴۲۰۰ تومانی بودند. اصلا آن جماعت از جلسه خودشان آمدند و در این جلسه نشستند. البته نمایندگی آن جمع را آقای جهانگیری انجام داد و جمع بندی کل را ایشان گفت. افراد فرصت داشتند در آن جلسه حرف بزنند و حرف زدند. می‌توانستند مخالفت کنند، ولی نکردند؛ بنابراین این پیشنهاد سه گانه بدون هیچ مخالفی تصویب شد. فقط یک مخالف داشت و آن رئیس جمهور بود، دلیل رئیس جمهور برای مخالفت هم این بود که ما هر وقت گفتیم تک نرخی، بازار ثانویه‌ای درست شد که قیمت را آن بازار تعیین می‌کرد و این دفعه اول نیست که این کار را می‌کنیم، بنابراین این طرح شکست می‌خورد. بحث بعدی بر سر این بود که این ارز تک نرخی چه نرخی باشد؟ آقایان گفتند در جلسه کوچک تری درباره موضوع نرخ گذاری بحث کنیم، آقای رئیس جمهور گفت: این را دیگر قبول نمی‌کنم. همین جا بحث کنید، همه آقایانی که بودند، باشند و همه بحث بکنید و حرف بزنید برخی مقاومت کردند که می‌خواهیم در یک جلسه بسته حرف بزنیم که آقای روحانی هم مقاومت کرد و بحث باز شد.

آشنا افزود: تقریبا بالای پانزده نفر بودند. یک نفر عدد ۵۵۰۰ تومان را پیشنهاد کرد و یک نفر دیگر ۴۵۰۰ تومان را آقای روحانی فرمودند: ما مطابق مصوبه مجلس دلار را تا ۴۱۰۰ هم می‌توانیم افزایش دهیم. یعنی در بودجه برای ۳۹۰۰ تومان به ما مجوز عادی دادند و تا ۴۱۰۰ را هم اجازه داریم که بالا ببریم. من تا ۴۱۰۰ را موافق هستم، چون خلاف قانون هم عمل نکرده ایم. پس اختلاف سر ۴۱۰۰ و ۴۵۰۰ بود. چون پیشنهاد ۵۵۰۰ تومان را هیچ کس غیر از کسی که ارائه کرد قبول نکرد. (فــردا) نظر آقای رئیس جمهور، بیشتر روی ۳۹۰۰ تومان بود. اما بین ۴۱۰۰ و ۴۵۰۰ عدد ۴۲۰۰ تومان در آن جلسه مورد توافق قرار گرفت.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
3
ببین مملکت داره چی جوری اداره میشه!!!!!
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
1
مثل فیلم ها شده آقای آشنا با این همه هوشت سوتی دادی یک دفعه چند نفر رو دشمن خودت نکن شاید منهدمت کنن. کرباسچی. ربیعی.نیلی و غیره ای که مستقیم و غیر مستقیم زدیشون ساکت نمیشینن. این عرصه رو مثل فوتبال کردین که مردم دعوا میکنن سرش ولی سهمی از هیچ قسمتش ندارن غیر از سرگرمی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
2
بهترین سود نزد کاسب جماعت تلفیقی از ابتکارات احتکار و انحصار است و دولت تدبیر و امید هم با معیشت و رزق و گذران حال و آتیه مردمان و خاصه ما حقوق بگیران با درامد دلبخواه عزیزان و دولتیان و کلان سرمایه داران کاسبی کلانی کرد و در غیاب هر برنامه مدون دراز مدت و اصولی و بر پایه علوم اقتصادی مدرن با همین اهرم های احتکار و انحصار کسری بودجه تا آخر سال را از حلقوم ملت و پس انداز های ناچیز اما تجمیع شده آنان در نظام بانکی دولتی تامین کرد و روح و روان محمود معجزه را هم شاد کرد که با افتخار می تواند ادعا کند من فقط دلار و قیمت ها را سه برابر کردم ولی ایشان حدود پنج برابر را هم تجربه کرد.
عجب صبری خدا دارد! ما که نداریم و حیران و مستاصل در راه مانده ایم ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
3
دولتیان با اجرای این سناریو ها زمینه رانت را برای اطرافیان فراهم می کنند و پیش از ماجرا ها آنها را مطلع میسازند و سپس منتفع . بیچاره ملت از همه جا بی خبر که با یک تصمیم هدفمند و یا اشتباه مسوولین یک شبه فقیر میشوند به قیمت غنی شدن از ما بهتران .
نظرات بینندگان