arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۶۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۱ - ۲۱ آذر ۱۳۹۷

ترامپ: اگر استیضاح شوم؛ مردم شورش خواهند کرد

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت: درباره اینکه استیضاح شوم، نگران نیستم ولی تصور می کنم در صورت استیضاح، مردم شورش خواهند کرد. ترامپ افزود: این سخت است که کسی را که هیچ کار اشتباه و نادرستی انجام نداده است، استیضاح کنند، کسی که بزرگترین اقتصاد را در تاریخ کشورمان ایجاد کرده است. نه، من هرگز نگران نیستم. اگر استیضاح رخ دهد، تصور می کنم مردم شورش خواهند کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ترامپ رئیس جمهور آمریکا مدعی شده است که هیچ گونه نگرانی بابت اینکه استیضاح شود ندارد.

به گزارش تسنیم ، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا سه شنبه در مصاحبه با رویترز گفت: درباره اینکه استیضاح شوم، نگران نیستم ولی تصور می کنم در صورت استیضاح، مردم شورش خواهند کرد.

ترامپ افزود: این سخت است که کسی را که هیچ کار اشتباه و نادرستی انجام نداده است، استیضاح کنند، کسی که بزرگترین اقتصاد را در تاریخ کشورمان ایجاد کرده است. نه، من هرگز نگران نیستم. اگر استیضاح رخ دهد، تصور می کنم مردم شورش خواهند کرد.

در حالی که حکم اولیه حبس مایکل کوهن وکیل شخصی سابق ترامپ صادر شده است، دموکرات ها بارها از احتمال استیضاح ترامپ صحبت کرده اند. دادستان های فدرال نیویورک اعلام کرده اند که کوهن با هماهنگی و دستور ترامپ اقدام به پرداخت های غیرقانونی به دو زن کرده است که مدعی شده اند روابط نامشروعی با رئیس جمهور آمریکا داشته اند. کوهن نیز به این جرم اعتراف کرده است.

ولی ترامپ در جریان مصاحبه با رویترز مدعی شد که پرداخت های کوهن در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 2016 میلادی به هیچ وجه نقض قوانین مالی کارزار انتخاباتی نبوده است.

ترامپ روز دوشنبه نیز با انتشار توئیتی نوشت: دموکرات ها به اشتباه این پرداخت را بخشی از فعالیت های مالی کارزار انتخاباتی توصیف کرده اند در حالی که این تنها یک تراکنش مالی خصوصی بوده است.

این نخستین بار است که دادستان های فدرال رسما چنین اتهاماتی را علیه ترامپ مطرح می کنند.

ترامپ همچنین نوشت که دموکرات ها صرفا به یک نقل و انتقال مالی شخصی پرداخته‌اند و آن را به اشتباه کمک مالی بزرگی در کمپین تبلیغاتی توصیف می کنند؛ درحالی که اینطور نبوده است. این نقل و انتقال را یک وکیل به درستی انجام داده است. اگر هم اشتباهی شده است؛ مسئولیت آن به گردن وکیل است.

نظرات بینندگان