arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۶۱۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۳ - ۲۱ آذر ۱۳۹۷

مدیرعامل توییتر به منتقدان پاسخ داد: من نژاد پرست یا ضد مسلمانان میانمار نیستم / سعی می کنم در رفتارم بیشتر دقت کنم

هفته گذشته مدیر عامل توییتر؛ جک دورسی با گذاشتن چند توییت از سفر خود به میانمار باعث شد موجی از انتقادات به سمتش روانه شود. انتقاداتی که اغلب با این محوریت بودند دورسی رنج های مسلمانان میانمار و کشتار انان را نادیده گرفته و با بی رحمی تلاش دارد مردم را تشویق به حمایت از دولت حاکم در این منطقه کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هفته گذشته مدیر عامل توییتر ؛ جک دورسی با گذاشتن چند توییت از سفر خود به میانمار باعث شد موجی از انتقادات به سمتش روانه شود. انتقاداتی که اغلب با این محوریت بودند دورسی رنج های مسلمانان میانمار و کشتار انان را نادیده گرفته و با بی رحمی تلاش دارد مردم را تشویق به حمایت از دولت حاکم در این منطقه کند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، همه چیز از لحظه ای آغاز شد که جک دورسی برای تعطیلات و البته جشن گرفن تولدش سری به منطقه میانمار زد و در توییت هایی به ستایش این منطقه پرداخت و به نوعی دیگران را نیز تشویق کرد به میانمار سفر کنند.  به محض انتشار این توییت ها منتقدان اعلام کردند به نظر می رسد جک دورسی خبری از ظلمی که علیه مسلمانان منطقه می شود ندارد و در نتیجه در تلاش است گردشگری را به نفعع حاکمیت میانمار تشویق کند.

جک دورسی طی اخر هفته گذشته، 18 توییت سریالی را در ستایش مردم و غذاهای منطقه به اشتراک گذاشت. اما 42اکنون این مدیر سرشناس و 42 ساله سیلیکون ولی به اتهامات پاسخ داده و اعلام کرده ابدا قصد نادیده گرفتن مسلمانان میانمار و به عبارتی دقیق تر کشتار روهینگیایی ها را نداشته است.

 

دورسی در توییتر نوشت: "من از بدبینی ها و رنج های مرتبط با حقوق بشر در میانمار آگاه هستم. اما من از دیدنی ها و معاشرت هایم با مردم عادی سخن گفتم و این به معنای تایید سیاست های دولت میانمار نیست. من صرفا قصد آگاهی بخشی دارم و نژادپرست نیستم اما قبول دارم که می توانستم با رفتاری دقیق تر از قضاوت های مختلف پیشگیری کنم. می پذیرم که هنوز بسیاری از چیزها را نمی دانم و نیاز به یادگیری بیشتر دارم."

پیش از این نیز برخی از شبکه های اجتماعی، از جمله فیسبوک، برای نقش خود در انتشار سخنان نفرت پراکن، از جمله در میانمار مورد انتقاد قرار گرفته اند. به گفته سازمان ملل، بیش از 700،000 روهینگیا از میانمار به بنگلادش فرار کرده اند تا از خشونت و سوزاندن خانه هایشان فرار کنند. دولت میانمار ادعاهای سازمان ملل متحد را رد کرده است.

فیسبوک نیز در گزارشی با پذیرفتن شکست خود، در سال جاری اعلام کرد که می توانست بیشتر از این  برای مبارزه با سخنان نفرت پراکن در میانمار اقدام کند.

دورسی در بخشی دیگر از پیام خود گفت: " سفر من کاملا شخصی است و جنبه تبلیغاتی ندارد. توییتر برای مبارزه با افراط گرایی خشونت آمیز تلاش می کند و من در میانمار هیچ مکالمه ای با دولت یا سازمان های دولتی نداشتم."

 

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
0
0
یعنی ایشون سهوا رفته میانمار
نظرات بینندگان