arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۶۲۱۳
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۸ - ۲۱ آذر ۱۳۹۷

توافق در سوئد بر سر بازگشایی فرودگاه صنعاء

هیات‌های مذاکره کننده صنعاء و ریاض در گفت‌وگوهای صلح یمن در شهر استکهلم سوئد امروز چهارشنبه بر سر بازگشایی فرودگاه بین‌المللی صنعاء توافق کردند. این توافق تنها مربوط به پروازهای داخلی می‌شود و شامل پروازهای خارجی نمی‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

طرف‌های مذاکره‌کننده یمن در شهر «استکهلم» سوئد بر سر بازگشایی فرودگاه صنعاء برای پروازهای داخلی به توافق رسیدند.

به گزارش فارس، هیات‌های مذاکره کننده صنعاء و ریاض در گفت‌وگوهای صلح یمن در شهر استکهلم سوئد امروز چهارشنبه بر سر بازگشایی فرودگاه بین‌المللی صنعاء توافق کردند.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه در سوئد گزارش داد که توافق بازگشایی فروگاه بین‌المللی صنعاء تنها مربوط به پروازهای داخلی می‌شود و شامل پروازهای خارجی نمی‌شود.

این در حالی است که یک منبع عضو هیات صنعاء، توافق بر سر هرگونه تغییر در مسیر پروازهای فرودگاه صنعاء را تکذیب کرده است.

غالب المطلق عضو هیات مذاکره‌کننده صنعاء به خبرنگار شبکه العالم گفت که بر سر بازگشایی فرودگاه صنعاء توافق کردند، اما مشکلی که وجود دارد اینکه چه نهادی مسئول تفتیش و بازرسی آن باشد.

«غالب المطلق» به العالم گفت که دو طرف در حال بررسی طرح سازمان ملل درباره واگذاری مسئولیت تفتیش فرودگاه صنعاء به یک شرکت بی‌طرف هستند.

گفت‌وگوهای دو هیأت صنعاء (دولت نجات ملی) و هیأت ریاض (دولت مستعفی یمن مقیم عربستان)، پس از دو سال توقف، سرانجام بار دیگر ششم دسامبر جاری در استکهلم سوئد آغاز شد و نتایج این مذاکرات فردا پنجشنبه (فردا 13 دسامبر) اعلام خواهد شد.

در دوره پیش مذاکرات که قرار بود در ماه سپتامبر گذشته (2018) در ژنو سوئیس برگزار شود، ائتلاف سعودی به هواپیمای عمانی اجازه نداد تا در فرودگاه صنعاء فرود آید و هیأت دولت نجات ملی را به مسقط انتقال دهد و به همین دلیل نیز این گفت‌وگوها قبل از آنکه شروع شود، شکست خورد.

نظرات بینندگان