arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۶۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۲ - ۲۲ آذر ۱۳۹۷

پمپئو: قتل خاشقجی در دست بررسی است/ سعودی‌ها بهای کارشان را پرداخت کردند

وزیر خارجه آمریکا گفت: قتل خاشقجی یک حادثه غم‌انگیز بوده و این پرونده هنوز در دست بررسی است و واشنگتن قصد دارد تا کسانی که به عنوان مسوول شناسایی می‌کند را پاسخگو کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزیر خارجه آمریکا گفت: قتل خاشقجی یک حادثه غم‌انگیز بوده است و این پرونده هنوز در دست بررسی است و واشنگتن قصد دارد تا کسانی که به عنوان مسوول شناسایی می‌کند را پاسخگو کند.

به گزارش ایسنا، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: قتل جمال خاشقجی یک حادثه غم‌انگیز است که آمریکا آن را تایید نمی‌کند. می‌دانیم که آنها هنوز روی آن کار می‌کنند. یک سری حقایقی درباره قتل جمال خاشقجی وجود دارد. جامعه اطلاعاتی هنوز روی آن کار می‌کند.

وزیر خارجه آمریکا اشاره‌ای نکرد که آیا از نظر او محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در قتل این روزنامه‌نگار منتقد آل سعود نقش داشته است یا خیر اما تاکید کرد عربستان "متحد مهمی" برای آمریکاست. او در ادامه با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه ۱۷ تبعه سعودی گفت آنها در این قتل مقصر شناخته شدند.

او همچنین با زیر سوال بردن ارزیابی جامعه اطلاعاتی آمریکا گفت: برخی از گزارش‌هایی که شما می‌بینید دقیق نیست. آمریکا متحد مهمی در پادشاهی عربستان دارد. هنوز مدرک مستقیمی به دست نیامده است.

مایک پامپئو معتقد است که تحریم آن ۱۷ تبعه سعودی کفایت می‌کند. او در ادامه از تلاش دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا برای مقابله با درخواست تحریم‌ها علیه ولیعهد سعودی حمایت کرد. او مدعی است: سعودی‌ها بهای کارشان را پرداخت کردند. کسانی هستند که مرتکب این قتل شدند و ما به آن واکنش نشان داده‌ایم. ما به این کارمان ادامه می‌دهیم. هیچکس نمی‌تواند برآورد کند که این قتل تا چه حد وحشتناک بوده است.

وزیر خارجه آمریکا همچنین در یک جلسه شورای عدم اشاعه تاکید کرد: ایالات متحده به متحد کردن کشورهای مستقل در وظیفه‌اشان برای کار روی صلح و امنیت مردمانشان و یک ثبات در نظم بین‌المللی ادامه خواهد داد.

نظرات بینندگان