arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۶۴۳۹
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۷ - ۲۵ آذر ۱۳۹۷

ادعای «العربی الجدید» از دفاتر حشد الشعبی در موصل: اینها چشمان ایران است

با وجود گذشت بیش از دو هفته از تعهد نخست وزیر عراق، عادل عبدالمهدی در مورد تعطیلی دفاتر اقتصادی در شهر موصل، که وابسته به گروههای «حشد الشعبی» هستند، این دفاتر همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ادعای «العربی الجدید» از دفاتر حشد الشعبی در موصل: اینها چشمان ایران در شهر است

سلام الجاف، محمد علي در العربی الجدید نوشت: با وجود گذشت بیش از دو هفته از تعهد نخست وزیر عراق، عادل عبدالمهدی در مورد تعطیلی دفاتر اقتصادی در شهر موصل، که وابسته به گروههای «حشد الشعبی» هستند، این دفاتر همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند.

به گزارش «انتخاب»، این رسانه عرب زبان ادامه داد: از نظر بسیاری از عراقی ها این دفاتر، به نحوی، ابزار رصد ایران هستند تا مانع از بازگشت داعش شوند.

از بارزترین دفاتر اقتصادی فعال در موصل که وابسته به شبه نظامی حشد الشعبی نیز هستند، عبارتند از:"العصائب" و"بدر" و"النجباء" و"الخراساني" و"حزب الله" و"كتائب الإمام علي".

در این رابطه، یک مسئول محلی در استانداری نینوا تصریح کرد که این دفاتر سیطره گسترده ای در شهر موصل دارند. وی در گفتگو با العربی الجدید، استاندار کنونی موصل، نوفل العاکوب را متهم به همکاری با شبه نظامیان کرده و همین همکاری را علت اصلی عدم برکناری او دانست.

این در حالی است که عضو کمیسیون امنیت و دفاع عراق، نایف الشمری در گفتگو با العربی الجدید اعلام کرد:«از نخست وزیر خواسته ایم نسبت به تعطیلی این دفاتر در نینوا اقدامی به عمل آورده و امنیت در این منطقه را تضمین کند.»

الشمری افزود:«عادل عبدالمهدی در مورد اتخاذ اقدامات لازم برای حفظ امنیت نینوا وعده هایی داده است. ما از عبدالمهدی درخواست کردیم که واگذاری زمین های مسکونی دولتی به صاحبان این دفاتر و اعضای حشد الشعبی را متوقف کند. علاوه بر اینکه باید به این نکته توجه داشته باشد که با گذشت یک سال و نیم از آزادی موصل، همچنان حشد الشعبی در این شهر حضور دارد...»

نظرات بینندگان