arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۶۴۴۸
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۰۸ - ۲۳ آذر ۱۳۹۷

کره شمالی: مذاکرات هسته ای با آمریکا به بن بست رسیده / واشنگتن از رهیافت های احمقانه دست بردارد

خبرگزاری کره شمالی برای نخستین بار با انتشار مطلبی صراحتا موضوع توقف و بن بست مذاکرات هسته ای با آمریکا را مطرح کرده و آن را معلول سیاست های خصمانه و تحریم های واشنگتن دانسته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کره شمالی: مذاکرات هسته ای با آمریکا به بن بست رسیده استاین رسانه رسمی کره شمالی روز جمعه در گزارشی اقدامات آمریکا از جمله سیاست های این کشور در دشمنی با پیونگ یانگ و تحریم ها را که باعث توقف گفت و گوها شده، محکوم کرده است.
گزارش ادامه می دهد ما همچنان در انتظار این هستیم که آمریکا با واقعیت ها روبرو شده و مسئولانه با موضوع برخورد کرده و گام های موثری در پاسخ به اقدامات کره شمالی انجام دهد تا بتوان مذاکرات را ادامه داد.
خبرگزاری کره شمالی می افزاید آمریکا با برداشتن چماق تحریم ها و نگهداشتن آن بالای سر پیونگ یانگ هرگز به هدفش برای خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره نخواهد رسید.
این گزارش تاکید می کند تنها زمانی می توان به آینده و مذاکرات خوشبین بود و گامی به سوی جلو برداشت که آمریکا از خواب بیدار شده و از این رهیافت های احمقانه اش دست بردارد.
خبرگزاری کره شمالی نوشته است که تنها راه خروجی برای آمریکا این است که با تدابیر موثر و مناسب و پاسخ درخور به اقدامات اخیر پیونگ یانگ، راه را برای مذاکرات هموار کند.
کره شمالی صراحتا با انتشار این گزارش بن بست رسیدن مذاکرات هسته ای با آمریکا را که پیشتر با حدس و گمان مطرح می شد، مورد تایید قرار داده است.
این کشور خاطر نشان کرده که مذاکرات خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره متوقف شده است و جامعه بین المللی در ناامیدی بسر می برد و بیش از هر کسی آمریکا سزاوار سرزنش است و علت اصلی این وضعیت است.
خبرگزاری کره شمالی می نویسد که چطور می توان قطار مذاکرات را فقط با اقدامات پیونگ یانگ و بدون آنکه حرکتی از سوی آمریکا صورت گیرد، به پیش برد ما کارهای زیادی کردیم و آزمایش های هسته ای و موشکی را متوقف نمودیم و امروز طلب زیادی از واشنگتن داریم.
کره شمالی تصریح کرده است تحریم ها هرگز روی این کشور اثر نمی کند زیرا اگر قرار بود اثرگذار باشد این کشور در چند دهه گذشته باید تسلیم می شد اتفاقی که نیفتاد و نمی افتد.
خبرگزاری کره شمالی نوشته است که اگر بتوان آب را به آتش کشید آن زمان آمریکا هم می تواند امیدوار باشد که با تحریم و فشار کره شمالی را وادار به تسلیم کند.

نظرات بینندگان