arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۶۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۰۹ - ۲۳ آذر ۱۳۹۷
در دیدار با معاون نخست وزیر روسیه

اسد: بازسازی اقتصاد سوریه ۲۵۰ تا ۴۰۰ میلیارد دلار هزینه دارد

بشار اسد رئیس جمهوری سوریه روز پنجشنبه در دیدار با «یوری بوریسوف» معاون نخست وزیر روسیه در دمشق گفت که بازسازی اقتصاد سوریه ۲۵۰ تا ۴۰۰ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت. رئیس جمهوری سوریه ماه آوریل نیز گفته بود که بازسازی سوریه به ۱۰ الی ۱۵ سال زمان نیاز دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بشار اسد رئیس جمهوری سوریه روز پنجشنبه در دیدار با «یوری بوریسوف» معاون نخست وزیر روسیه در دمشق گفت که بازسازی اقتصاد سوریه ۲۵۰ تا ۴۰۰ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.

به گزارش روسیا الیوم، دفتر معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد که بوریسوف در دیدار با بشار اسد در خصوص مسائل سیاسی و همچنین مشارکت روسیه در بازسازی سوریه و همکاری در بخش‌های صنعتی، پزشکی و انرژی باهم گفت وگو کردند.
در اطلاعیه دفتر معاون نخست وزیر روسیه آمده است که بر اساس ارزیابی‌های رئیس جمهوری سوریه بازسازی اقتصاد این کشور ۲۵۰ تا ۴۰۰ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.
از سوی دیگر بوریسوف در دیدار با اسد تاکید کرده است که تاخیر در بازسازی اقتصاد سوریه ممکن است که به پیامد‌های بدی از جمله فعالیت مجدد گروه‌های تروریستی منجر شود.
وی افزوده است: برای گروه‌های تندرو استفاده از آوارگانی که فرصت شغلی برای تامین نیاز‌های خانواده هایشان ندارند، بسیار آسان خواهد بود.
معاون نخست وزیر روسیه همچنین بر ضرورت اتخاذ تدابیری برای ایجاد ساز وکار‌های مالی و اقتصادی که توانایی مقابله با تحریم‌های غرب علیه دمشق را داشته باشد، تاکید کرد.
رئیس جمهوری سوریه ماه آوریل نیز گفته بود که بازسازی سوریه به ۱۰ الی ۱۵ سال زمان نیاز دارد.

نظرات بینندگان