arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۶۴۵۶
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۰۹ - ۲۳ آذر ۱۳۹۷

جک رید، سناتور دموکرات: پنتاگون بابت سوخت رسانی به هواپیما‌های ائتلاف ضدیمن. از عربستان و امارات ۳۳۱ میلیون دلار طلب کرد

سناتور دموکرات «جک رید» اعلام کرد که وزارت دفاع آمریکا به دنبال دریافت ۳۳۱ میلیون دلار از امارات و عربستان سعودی بابت سوخت رسانی به هواپیما‌های آن‌ها در جریان تجاوز ائتلاف عربی علیه یمن است. در صفحه شخصی جک رید در تارنمای سنای آمریکا آمده است: آمریکا از مارس ۲۰۱۵ تا یازده نوامبر ۲۰۱۸ خدمات سوخت رسانی به هوایپما‌های ائتلاف عربی انجام داده است. با توجه به اشتباهاتی که پنتاگون در محاسبه هزینه‌ها مرتکب شده است، آمریکا این مبلغ را به طور کامل و دقیق از عربستان و امارات مطالبه نکرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سناتور دموکرات «جک رید» اعلام کرد که وزارت دفاع آمریکا به دنبال دریافت ۳۳۱ میلیون دلار از امارات و عربستان سعودی بابت سوخت رسانی به هواپیما‌های آن‌ها در جریان تجاوز ائتلاف عربی علیه یمن است.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای سنای آمریکا، این سناتور ایالت رودآیلند ابراز امیدواری کرد که پنتاگون تمام این مبلغ را از ائتلاف تحت سرکردگی عربستان دریافت کند.
در صفحه شخصی جک رید در تارنمای سنای آمریکا آمده است: آمریکا از مارس ۲۰۱۵ تا یازده نوامبر ۲۰۱۸ خدمات سوخت رسانی به هوایپما‌های ائتلاف عربی انجام داده است. با توجه به اشتباهاتی که پنتاگون در محاسبه هزینه‌ها مرتکب شده است، آمریکا این مبلغ را به طور کامل و دقیق از عربستان و امارات مطالبه نکرده است.
جک رید که یکی از اعضای بلندپایه کمیته نیرو‌های مسلح سناست ماه مارس ۲۰۱۸ در نامه‌ای از «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا خواست تا تمام هزینه‌هایی که برای سوخت رسانی به هواپیما‌های امارات و عربستان شده است، مطالبه و وصول شود. پنتاگون ماه نوامبر اعلام کرد: فرماندهی مرکزی آمریکا در پاسخ به نامه شما تمام سوابق را بررسی کرده و متوجه اشتباهاتی در آن‌ها شده است.
جک رید اظهار داشت: این خبر خوبی برای مالیات دهندگان آمریکایی است و لازم است که نظارتی دقیق بر وزارت دفاع اعمال شود. مردم آمریکا نباید وادار شوند که چنین هزینه‌هایی را متحمل شوند. امیدوارم که وزارت دفاع گام‌های برای جبران کامل آن بردارد.
این خبر درحالی است که کنگره گام‌هایی برای پایان حمایت آمریکا از جنگ علیه یمن برداشته است. سنای آمریکا پنجشنبه به وقت محلی دو قطعنامه در مورد عربستان تصویب کرد. در یکی از قطعنامه ها، سناتور‌ها خواهان پایان حمایت نظامی از جنگ ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان علیه یمن شدند. در قطعنامه دیگر، سنای آمریکا «محمدبن سلمان» ولیعهد سعودی را مسئول قتل جمال خاشقچی معرفی کرد.
خاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی بود که دوم اکتبر (دهم مهر) هنگامی که برای انجام امور اداری مربوط به ازدواج به کنسولگری عربستان در استانبول رفته بود، در آنجا توسط عوامل سعودی کشته شد.

نظرات بینندگان