arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۶۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۴ - ۲۳ آذر ۱۳۹۷

استرالیا با اعلام اقدام ضد فلسطینی به شهروندانش هشدار داد

دولت اسکات موریسون خواسته است با توجه به اینکه کانبرا بزودی به طور رسمی موضع خود در مورد انتقال سفارتش به بیت المقدس را اعلام می کند از این رو از شهروندان این کشور خواسته است تا درآستانه این اقدام به اندونزی سفر نکنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دولت استرالیا که قرار است به زودی رسما انتقال سفارتش را در اراضی اشغالی به بیت المقدس اعلام کند، روز جمعه با صدور بیانیه ای به شهروندان این کشور برای سفر به اندونزی که از حامیان اصلی مردم فلسطین درجهان است، هشدار داد.


دولت اسکات موریسون خواسته است با توجه به اینکه کانبرا بزودی به طور رسمی موضع خود در مورد انتقال سفارتش به بیت المقدس را اعلام می کند از این رو از شهروندان این کشور خواسته است تا درآستانه این اقدام به اندونزی سفر نکنند.


موریسون درتبعیت کورکورانه از دونالد ترامپ قراراست انتقال سفارتش را دراراضی اشغالی اعلام عمومی کند.


وی دو ماه پیش گفت که در حال بررسی این موضوع است اما رسانه های این کشور دو روز قبل گزارش دادند که دولت موریسون سرانجام این انتقال را تایید کرده و بزودی آن را رسما مطرح می کند.وزارت امورخارجه استرالیا در بیانیه ای در این زمینه با توجه به اینکه بسیاری از استرالیایی ها برای تعطیلات سال نو به همسایه نزدیک خود اندونزی و جزایرگردشگری آن از جمله بالی سفر می کنند، از آنها خواسته است یا به این کشور سفر نکرده و یا نکات ایمنی را رعایت کنند.


این بیانیه از آن رو صادر شده که دولت و گروههای مختلف اسلامی در اندونزی در دو ماه گذشته چندین بار در مورد هر نوع تصمیم علیه مردم فلسطین در اراضی اشغالی به دولت اسکات موریسون هشدار داده اند.


شبکه اس بی اس استرالیا چهارشنبه گذشته گزارش داد دولت اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا رای نهایی در مورد انتقال سفارتش در اراضی اشغالی به بیت المقدس داده است اما در شرایط کنونی صرفا یک دفتر کنسولگری در بیت المقدس افتتاح می شود.


این در حالی است که اعلام نظر موریسون در مهرماه سال جاری در مورد احتمال انتقال سفارت استرالیا از تل آویو به بیت المقدس تاکنون با واکنش های شدید داخلی و خارجی روبه رو شد.علاوه بر مالزی و اندونزی، نمایندگان سیاسی بیش از 13 کشور مقیم استرالیا از منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا نیز نسبت به تصمیم اعلام شده کانبرا برای انتقال سفارت، به طور رسمی اعتراض کرده اند.ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی و جوکو ویدودو رئیس جمهوری اندونزی در مهرماه امسال در حاشیه اجلاس آسه آن در نشست های جداگانه با موریسون دیدار و در مورد فلسطین با وی گفت وگو کرده اند.تصمیم موریسون در مورد فلسطین درتبعیت کورکورانه از آمریکا، همچنین با مخالفت تعداد زیادی از سیاستمداران، نمایندگان مجلس و شخصیت های مهم سیاسی و اجتماعی این کشور از جمله مالکوم ترنبول نخست وزیر پیشین نیز رو به رو شده بود.


ناظران منطقه ای احتمال می دهند اعلام رسمی انتقال سفارت استرالیا در اراضی اشغالی ، دور جدیدی از تشدید درگیری ها در فلسطین اشغالی و همچنین افزایش تنش ها میان استرالیا و کشورهای مسلمان به ویژه اندونزی را به دنبال داشته باشد.

منبع: ایرنا
برچسب ها: استرالیا ، فلسطین
نظرات بینندگان