arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۶۵۱۴
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۴ - ۲۳ آذر ۱۳۹۷

هشدار آمریکا به اتباع خود درباره سفر به شمال فلسطین اشغالی

سفارت ایالات متحده در فلسطین اشغالی درباره سفر اتباع آمریکایی به مناطق شمالی از جمله جولان و نزدیک مرز لبنان هشدار داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از کارمندان دولتی و اعضای خانواده آنها در فلسطین اشغالی خواست تا از سفر غیرضروری به شمال فلسطین اشغالی و نزدیک مرزهای لبنان اجتناب کنند.


 سفارت ایالات متحده در فلسطین اشغالی درباره سفر اتباع آمریکایی به مناطق شمالی از جمله جولان و نزدیک مرز لبنان هشدار داد.


در بیانیه سفارتخانه آمریکا آمده است: «به‌دلیل افزایش تنش‌ها در مرز شمالی اسرائیل، کارمندان دولتی آمریکا و اعضای خانواده‌شان تا اطلاع ثانوی از سفر شخصی به شمال اسرائیل منع می‌شوند».


بر این اساس، کارمندان دولتی آمریکا فقط اجازه دارند در صورت نیاز به سفر ضروری،‌ با در نظر گرفتن تمهیدات امنیتی لازم در این مناطق حضور یابند.


تنش‌های مورد نظر آمریکایی‌ها پس از آن آغاز شد که ارتش رژیم اسرائیل در تاریخ 13 آذر با متهم کردن جنبش مقاومت حزب‌الله لبنان به حفر تونل از جنوب این کشور به مناطق شمالی فلسطین اشغالی، از آغاز عملیاتی موسوم به «سپر شمالی» برای تخریب آنها خبر داده بود. 


ارتش لبنان نیز پس از آنکه نظامیان صهیونیستی سعی کردند در نبودِ تیم تحقیق فنی ارتش لبنان، خط آبی در مقابل  «میس الجبل» را علامت‌گذاری کنند، به حالت آماده‌باش درآمد.


این در حالی است که پیش‌تر یک وبگاه صهیونیستی مدعی شده بود که رئیس‌جمهور لبنان با کمک حزب‌الله، از همتای روسی خود درخواست کرده که جهت محدود کردن فعالیت نیروی هوایی رژیم صهیونیستی، آسمان این کشور هم تحت پوشش سامانه‌های پدافندی مستقر در سوریه قرار گیرد.

منبع: فارس
برچسب ها: آمریکا ، فلسطین ، هشدار
نظرات بینندگان