arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۶۶۰۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۲۴ آذر ۱۳۹۷
حجت الاسلام رهبر، عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت و گو با «انتخاب»:

نمی توان برای اثبات لزوم تکلیف شبانه دانش آموزان به قرآن استناد کرد / در قرآن به جز نماز مغرب و عشاء، هیچ تکلیف شبانه دیگری نداریم / در صداوسیما، برای تبلیغات فروش کتاب های کمک آموزشی، چند میلیارد پول رد و بدل می شود / این کتاب ها بچه ها را دیوانه می کند

حجت الاسلام محمدتقی رهبر، عضو جامعه روحانیت مبارز می گوید: نمی توانیم از قرآن سند بیاوریم و برای دانش آموزان تکلیف شب معین کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نمی توان برای اثبات لزوم تکلیف شبانه دانش آموزان، به قرآن استناد کرد / در صداوسیما، برای تبلیغات فروش کتاب های کمک آموزشی، چند میلیارد پول رد و بدل می شود / این کتاب ها بچه ها را دیوانه می کند / در قرآن به جز نماز مغرب و عشاء، هیچ تکلیف شبانه دیگری نداریم

حجت الاسلام محمدتقی رهبر، عضو جامعه روحانیت مبارز می گوید: نمی توانیم از قرآن سند بیاوریم و برای دانش آموزان تکلیف شب معین کنیم.

حجت الاسلام رهبر در گفت و گو با خبرنگار «انتخاب» گفت: در قرآن به جز نماز مغرب و عشاء، هیچ تکلیف شبانه دیگری نداریم. نماز شب هم که واجب نیست و هر کسی بخواند خوشا به حال او.

او ادامه داد: شاید کارشناسان آموزشی بخواهند نوع دیگری بحث کنند اما برای اثبات لزوم تکلیف شبانه، نمی شود به قرآن استناد کرد و به آن ارتباطی ندارد، چون قرآن تکالیف شبانه اش همان نماز مغرب و عشاست و لذا نمی توانیم از قرآن سند بیاوریم و برای دانش آموزان و دانشجویان تکلیف معین کنیم.

حجت الاسلام رهبر ضمن انتقاد از تبلیغات کتب کمک آموزشی و کنکوری در صداوسیما گفت: در صداوسیما، برای تبلیغات فروش این کتاب ها، چند میلیارد پول رد و بدل می شود؛ آن هم کتاب ها و تبلیغاتی که بچه را دیوانه می کند. مغز بچه ظرفیتی دارد و تدریس باید به گونه ای باشد که او را متنفر و زده نکند.

او ادامه داد: نمی توانیم همه موارد آموزش و پرورش را در یک گفت و گو خلاصه کنیم. باید درس و تعلیم و تربیت هم عمیق باشد هم موجب بریدن و ناتوانی و تنفر دانش آموز نشود. در واقع آن مقداری که ضرروری است عنوان شود. در گذشته هیچ یک از این کتاب ها نبود ولی با این حال معلوم نیست با این حجم زیاد کتاب ها، در نهایت معلومات بچه به قدر گذشته باشد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱۹
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
1
1
بچه کوچک دارم و به تجربه میگم در شرایط فعلی تکلیف خوبه.
چون جایگزینش میشه تلویزیون و گوشی و بازی کامپیوتری
تقلید این نوع برنامه آموزشی در صورتی درسته که در مدرسه کلی کلاس فوق برنامه ایجاد بشه با بازی های عملی و آزمایشگاه و غیره.
تکلیف حذف میکند فکر میکنید بچه میره دنبال خلاقیت؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
0
5
کاملا حق با آقای رهبر است....چرا بعضی ها در همه امور دخالت میکنند ونظر میدهند.....
انصاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
0
4
قول ها را شنیدم و این قول را پسندیده تر یافتم .
بهترین روش آموزش تا پایه پنجم اموزش از طریق بازی و سرگرمی است البته اموزش خواندن و نوشتن علاوه بر اموزش بوسیله سرگرمی و بازی نیاز به تمرین و تکرار معقول دارد .
مشق شب های زیادی کار بیهوده ایست و بیشتر پدران و مادران انرا انجام میدهند تا دانش اموزان .
فقط دو مورد ذکر شده نیاز به تکرار و تمرین دارد .
دراموزش ریاضیات نیز میتوان به همین مدل بالا عمل کرد .
کودکان نیاز به کودکی کردن نیز دارند و اموختن مهارت های زندگی .
در مورد موسسات کنکور و اموزش تست زنی و موازی کارها ، این موسسات به پول درآوردن مشغولند و برای نظام اموزشی کشور مضر هستند .
هرکسی هم به قران استناد کرده برای دلیل اوردن در این موارد کاملا اشتباه کرده است مشق شب چه ربطی به دین دارد:؟
نظرات بینندگان