arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۶۶۲۶
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۹ - ۲۴ آذر ۱۳۹۷

عکس/ گزارش رسانه خارجی از نخستین هتل کپری جهان در کرمان

یک شهروند کرمانی در 400 کیلومتری جنوب شهر کرمان نماد فقر منطقه را به ثروت تغییر داده و آن به ابزاری برای کسب درآمد تبدیل کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نخستین هتل کپری دنیا در شهرستان قلعه گنج استان کرمان ایران از چوب و برگ درختان خرما ساخته شده و مکانی برای اقامت توریست ها است.

به گزارش «انتخاب»؛ خبرگزاری آناتولی ترکیه در گزارشی از این هتل نوشت: هتل کپری قلعه گنج در استان کرمان ایران، اولین هتل کپری دنیاست که در 400 کیلومتری جنوب شهر کرمان و هم مرز با استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان قرار دارد.

محمدجواد جهانپور، مدیر عامل هتل کپری پارسیان درباره این هتل به خبرنگار آناتولی گفت: ما در نزدیکی کویر توریستی جازموریان هستیم. توریست های زیادی به این منطقه سفر می کردند اما مکانی برای اقامت نداشتند. تصمیم گرفتیم هتلی بسیازیم که مکانی برای اقامت توریست ها بوده و با معماری منطقه سازگار باشد.

وی در ادامه درباره کپرها افزود: کپرها از چوب و برگ درخت خرما ساخته می شوند.

جهانپور درباره هدف از ساخت این هتل اظهار داشت: در حقیقت ما با ساخت این هتل نماد فقر منطقه را به ثروت تغییر داده ایم و آن به ابزاری برای کسب درآمد تبدیل کرده ایم.

گفتنی است هتل کپری قلعه گنج که در میان اهالی منطقه به هتل توپی هم معروف است در سال 2016 ساخته شده است. از 30 کپر و یا اتاق تشکیل شده و ظرفیت 60 مسافر را دارد. در این هتل پیست آفرود و شتر سواری و بازی های محلی نیز برای مسافران در نظر گرفته شده است.

این سازه ها بسیار سبک هستند و فضایی خنک برای حفاظت ساکنان منطقه از گرمای بالای 50 درجه ایجاد می کند.

عکس/

عکس/

عکس/

عکس/

عکس/

عکس/

عکس/

عکس/

عکس/

عکس/

عکس/

عکس/

 

نظرات بینندگان