arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۶۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۲۲ - ۲۴ آذر ۱۳۹۷

فدراسیون درنامه ای از فیفا تقاضای استفاده از ویدیو چک را کرد

اشتباهات داوری در نیم فصل اول مسابقات لیگ برتر به اوج خود رسیده است و این اشتباهات حجم گسترده ای از اعتراضات را روانه کمیته داوران فدراسیون فوتبال کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فدراسیون فوتبال ایران روز شنبه در پی اشتباهات داوری در فوتبال، برای استفاده از سیستم ویدیو چک در مسابقات نامه ای را به فیفا ارسال کرد.

اشتباهات داوری در نیم فصل اول مسابقات لیگ برتر به اوج خود رسیده است و این اشتباهات حجم گسترده ای از اعتراضات را روانه کمیته داوران فدراسیون فوتبال کرده است.

چندی پیش مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال خبر از استفاده از سیستم ویدیو چک داد تا اشتباهات داوری به حداقل برسد،در این رابطه گفته می شود نامه نگاری های اولیه با فیفا صورت گرفته است تا به زودی در مسابقات لیگ برتر ایران شاهد استفاده از سیستم ویدیو چک «VAR» باشیم.

امیر مهدی علوی مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال در این باره به خبرنگار ورزشی ایرنا گفت: امروز به دستور مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال و برای طی مراحل و الزامات مربوطه نامه‌ای به فیفا ارسال شد تا موضوع VAR رسما مورد پیگیری قرار گیرد و اجرایی شود. این مهم در کمیته‌های ذیربط فیفا بررسی می‌شود و سپس فیفا فرآیند اجرایی و نحوه انجام آن را به اطلاع فدراسیون فوتبال ایران خواهد رساند.

داود رفعتی رییس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال امروز در مصاحبه با ایرنا درباره استفاده از سیستم ویدیو چک گفت: تمام تلاش ما بر این است هرچه سریعتر از این سیستم استفاده کنیم، اما مشکلات و موانعی پیش روست که باید حل شود. به طور مثال هر ورزشگاه برای استفاده از مجموعه کامل خارجی ویدیو چک 300 هزار دلار هزینه می خواهد که در شرایط اقتصادی فعلی این موضوع غیر ممکن است و ما به دنبال بهره گیری از سیستم ایرانی آن هستیم که در حال تولید است و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد از نیم فصل دوم مسابقات لیگ برتر به صورت آزمایشی آن را در برخی استادیوم ها استفاده می کنیم.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان