arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۶۸۹۸
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۴ - ۲۵ آذر ۱۳۹۷

کشف بزرگترین الماس زردرنگ در قطب شمال

یک الماس زردرنگ به وزن ۵۵۲ قیراط در معدن دیاویک در نورت وست تریتوریز کشف شد که سه برابر بزرگ از کشف بزرگ قبلی در کانادا است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

یک الماس زردرنگ به وزن ۵۵۲ قیراط در معدن دیاویک در نورت وست تریتوریز کشف شد که سه برابر بزرگ از کشف بزرگ قبلی در کانادا است.

به گزارش ایسنا، شرکت‌های "دومینیون دایاموند ماینز" و "ریوتینتو" با رونمایی این الماس که بزرگترین الماس کشف شده تاکنون در آمریکای شمالی به شمار می‌رود بازار را شوکه کردند.

این الماس که به اندازه یک تخم مرغ و به رنگ زرد است، در اکتبر استخراج شد و ابعاد آن حدود سه سانتیمتر در ۵.۵ سانتیمتر است.

شرکت دومینیون کانادا که در ۴۰ درصد از معدن دیاویک سهم دارد، اعلام کرد کشف الماسی در ابعاد مذکور در این بخش از جهان کاملا غیرمنتظره بود و نقطه عطفی برای معدنکاری الماس در آمریکای شمالی به شمار می‌رود.

بر اساس گزارش ماینینگ، این الماس زردرنگ یکی از ۳۰ الماس بزرگی است که تاکنون کشف شده اند.

رکورد بزرگترین الماس کشف شده در آمریکای شمالی، پیش از این به الماسی به وزن ۱۸۷.۷ قیراط تعلق شد که سال ۲۰۱۵ در معدن دیاویک استخراج شده بود.

بزرگترین الماسی که تاکنون کشف شده، الماس کولینان به وزن ۳۱۰۶ قیراط در نزدیکی پرتوریای آفریقای جنوبی در سال ۱۹۰۵ است. این الماس بریده شد و یکی از قطعات آن در جواهرات سلطنتی انگلیس بکار رفته است.

الماس "لسدی لا رونا" به وزن ۱۱۰۹ قیراط دومین الماس بزرگی است که تاکنون کشف شده و الماس اکسل سیور به وزن ۹۹۵ قیراط و استار سیرالئون به وزن ۹۶۹ قیراط در رتبه سوم و چهارم قرار دارند.

دومینیون قرار است شریکی را برای برش دادن و صیقل این الماس که هنوز ارزش آن تخمین زده نشده است، انتخاب کند.

نظرات بینندگان