arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۶۹۳۱
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۷ - ۲۵ آذر ۱۳۹۷

وزیر راه: لاستیک و مواد اولیه آن ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌گیرد/ جزئیات تخصیص لاستیک به رانندگان

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی گفت: مسائل بیمه‌ای آنها را پیگیری کردیم و از نظر پشتیبانی لاستیک هم عوارض پیگیری شد و قرار است با کمک تشکل‌های صنفی راننده‌ها بقیه اقلام لازم برای راننده‌ها نیز به سرعت تأمین شود.بانک مرکزی به واردکننده لاستیک ارز اختصاص داده است دولت هم از تولیدکننده لاستیک حمایت کرد تا لاستیک با سرعت بالاتری به دست راننده‌ها و کامیون‌داران برسد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزیر راه و شهرسازی گفت: مقرر شد لاستیک و مواد اولیه تولید آن در زمره کالاهای اساسی قرار گیرد و ارز ۴۲۰۰ تومانی به آن اختصاص یابد.

به گزارش فارس، محمد اسلامی امروز در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه بین‌الملل حمل و نقل و صنایع وابسته، اظهار داشت: محصولاتی که امروز در این نمایشگاه عرضه شده است از محل ظرفیت‌های داخلی است؛ این‌ها طرح‌های پژوهشی بوده است که به مرحله اجرا درآمده است.

وی افزود: توجه به صنایع داخلی برای پیشبرد حوزه حمل و نقل بیشتر مورد توجه خواهد بود و دولت سال جاری و سال‌های آتی بیشتر از حمل و نقل حمایت می‌کند.

اسلامی ادامه داد: باید بتوان ناوگان را به صورت متوازن توسعه داد که این در حوزه‌های ریلی، هوایی، جاده‌ای و دریایی است.

وی افزود: در این نمایشگاه بخش خصوصی تولیدکننده و مصرف‌کننده حضور دارند و با هم مذاکره می‌کنند، دولت هم از این مذاکرات و خریدها حمایت می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: برای تخصیص منابع از محل تسهیلات پیش‌بینی شده هم برای تولیدکننده و هم برای مصرف‌کننده مواردی اختصاص می‌یابد.

اسلامی افزود: در شرایط کنونی و با توجه به تحریم‌ها نیاز داریم کیفیت تولیدات داخل را برای مصرف‌کننده و مردم ارتقاء دهیم.

* اقلام مورد نیاز رانندگان با سرعت بیشتری تامین می‌شود

وی با اشاره به اینکه رانندگان اقشار زحمتکش جامعه هستند، گفت: مسائل بیمه‌ای آنها را پیگیری کردیم و از نظر پشتیبانی لاستیک هم عوارض پیگیری شد و قرار است با کمک تشکل‌های صنفی راننده‌ها بقیه اقلام لازم برای راننده‌ها نیز به سرعت تأمین شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بانک مرکزی به واردکننده لاستیک ارز اختصاص داده است دولت هم از تولیدکننده لاستیک حمایت کرد تا لاستیک با سرعت بالاتری به دست راننده‌ها و کامیون‌داران برسد.

وی گفت: مقرر شد لاستیک و مواد اولیه آن در زمره کالای اساسی قرار گیرد و ارز 4200 تومانی به آن اختصاص یابد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: لاستیک‌ها در صورت پیمایش ناوگان، دارا بودن تن‌کیلومتر و اجرای حمل بار به ناوگان تعلق می‌گیرد.

اسلامی گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لاستیک را بر اساس سهمیه‌ای که وزارت صنعت، معدن و تجارت به این سازمان اختصاص می‌دهد بین رانندگان توزیع می‌کند.

برچسب ها: وزیر راه ، لاستیک
نظرات بینندگان