arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۶۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۹ - ۲۵ آذر ۱۳۹۷

اتوبوسهای سنگاپور به هوش مصنوعی مجهز شدند / ارائه خدمات گسترده به معلولان / افزایش امنیت مسافران

اتوبوسهای جدید سنگاپوری به تکنولوژی های جدیدی مجهز شده اند و قرار است به لطف این تکنولوژیهای جدید تحولاتی آشکار در صنعت حمل و نقل این کشور رخ دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

اتوبوسهای جدید سنگاپوری به تکنولوژی های جدیدی مجهز شده اند و قرار است به لطف این تکنولوژیهای جدید تحولاتی آشکار در صنعت حمل و نقل این کشور رخ دهد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این طرح جدید شامل دوربین های مدار بسته ای است که با استفاده از هوش مصنوعی اقدام به کمک به مسافران می کند. برای مثال مسافرانی را که برای سوار شدن نیاز به کمک دارند، از صندلی چرخدار استفاده می کنند و ... شناسایی می کند.

افزون بر اینها نرم افزار مذکور می تواند کیف ها و ساک های مسافران را رصد کرده و تشخیص دهد آیا فردی مضنون است یا خیر. بر این اساس می توان گفت طرح جدید سنگاپوری ها امنیت مسافران و آرامش آنها را همزمان چندین برابر می کند.

جالب است بدانید راننده و خدمه شرکت های اتوبوسرانی می توانند به این سیستم هوشمند متصل شوند و در صورت نیاز، هشدارهایی را از سیستم هوشمند دریافت کنند.از این پنل هوشمند و تعاملی می توان در بخمش بارگیری اتوبوسها نیز استفاده کرد و در صورت مشاهده بارهای مشکوک رانندگان به سرعت به سیستم های امنیتی گزارش ارسال می کنند.

همه این ویژگی های جدید توسط SMRT Autos در طول یک تور آزمایشی و در فضایی به وسعت ا 15000 مترمربع به نمایش گذاشته شد.اتوبوس های مذکور می توانند برای افراد معلول یک نعمت باشند.

ریموند چان، مدیر کل اتوبوسرانی سنگاپور نیز گفت این پنلهای مبتنی بر هوش مصنوعی بر اساس بازخوردهای مسافران تغییر حالت می دهند و در نتیجه بسیار مفیدند.یک بانوی نابینا و 39 ساله سنگاوری می گوید بسیار خوشحالم که از این پس برای سوار و پیاده شدن به اتوبوس نیاز به کمک ندارم و می توانم خودم سوار شوم.

 

نظرات بینندگان