arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۶۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۰ - ۲۵ آذر ۱۳۹۷

انتقاد شدید ترامپ از اف بی آی به خاطر حمله به دفتر کوهن

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه در پیامی توئیتری از اداره پلیس فدرال این کشور (اف بی آی) به دلیل حمله به دفتر محل کار «مایکل کوهن» وکیل سابقش، به شدت انتقاد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

انتقاد شدید ترامپ از اف بی آی به خاطر حمله به دفتر کوهنترامپ در توئیت خود نوشت: به یاد داشته باشید مایکل کوهن فقط زمانی به یک خائن تبدیل شد که اف بی آی کاری کرد که تا قبل از آغاز غیرقانونی ویچ هانت (اشاره به پرونده تحقیقات در مورد تبانی ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه)، به طور یقین غیرقابل تصور و ناشنوده بود. 
وی در ادامه این توئیت آورد: آنها وارد دفتر کار یک وکیل شدند. چرا به زور وارد ساختمان کمیته ملی دمکرات ها نشدند تا به سرور دست یابند یا وارد دفتر کار (هیلاری) شیاد نشدند؟
اف بی آی چندی پیش به دفتر کار کوهن و هتل محل اقامت وی حمله و مقادیری سند و فایل های رایانه ای را توقیف کرد. 
حکم تجسس در این حمله از طرف دفتر «رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده رسیدگی به دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا صادر شده بود. 
کوهن هفته گذشته به اتهام چند فقره جرم از جمله کلاهبرداری مالی، تقلب مالیاتی و دادن حق السکوت به دو زن برای فاش نکردن روابط نامشروعشان با ترامپ، به سه سال حبس محکوم شد. 
کوهن در جلسه محاکمه خود مسئولیت کارهایش را برعهده گرفت و گفت که با رهنمود شخص ترامپ، حق السکوت داده است. 
اما رئیس جمهوری آمریکا هدایت کوهن برای قانون شکنی را رد کرد و مدعی شد که جرایم کوهن هیچ ربطی به وی ندارد. 
ترامپ بارها و به دفعات نهادهای مجری قانون تحت زمامداری خود را مورد انتقاد قرار داده است. وی به کرات به مولر حمله کرده و «جیمز کومی» مدیر سابق اف بی آی و چند مقام وزارت دادگستری این کشور را نکوهش کرده است. 
ازسویی، «رودی جولیانی» وکیل ترامپ امکان مصاحبه مولر با رئیس جمهوری را منتفی داست و به فاکس نیوز گفت که برای انجام این کار باید از روی جسد من رد شد.
بازپرس ویژه هنوز خواستار مصاحبه با ترامپ است. کاخ سفید ماه گذشته پاسخ های کتبی به پرسش های مولر در مورد تبانی احتمالی بین ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه را به دفتر بازپرس ویژه ارسال کرد.
کاخ سفید در برابر پاسخگویی به سوالاتی در مورد ممانعت از اجرای عدالت از سوی رئیس جمهوری مقاومت کرده است. 
جولیانی، کوهن را دروغگو خوانده و گفته های وی را رد کرده است. کوهن اعلام کرده که ترامپ زمانی که نامزد احراز پست ریاست جمهوری آمریکا بود، دستورالعمل اعطای حق السکوت به دو زن را صادر کرد تا مانع از لطمه به کارزار انتخاباتی اش شود. 
جولیاتی درعین حال ادعا کرد که 20 شاهد جور می کند تا شهادت دهند که دادن حق السکوت به این زنان قبل از انتخابات ریاست جمهوری با هدف محافظت از خانواده ترامپ انجام شده و منظور از آن تاثیرگذاری بر نتیجه این رقابت انتخاباتی نبوده است. 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان