arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۶۹۷۵
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۲۳ - ۲۵ آذر ۱۳۹۷

نتانیاهو: نمی‌پذیریم که غزه آرام باشد و کرانه باختری ناآرام

نخست وزیر اسرائیل در پایان جلسه هفتگی کابینه ضمن اشاره به تداوم شهرک سازی در سرزمین‌های اشغالی، مدعی پاسخ قدرتمند به جنبش مقاومت حماس شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نتانیاهو: نمی‌پذیریم که غزه آرام باشد و کرانه باختری ناآرام«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در خاتمه  نشست کابینه امنیتی مدعی شد در زمینه سلسله عملیات‌ صورت گرفته در مناطقی در کرانه باختری پیامی واضح را به حماس ارسال کرده است.

وبگاه «عاروتص شوع» یکشنبه شب در این زمینه نوشت که نتانیاهو در جلسه هفتگی کابینه مدعی شد که اقدامی قدرتمند برای از بین بردن هسته‌ای مقاومت در کرانه باختری انجام داده است.

 نتانیاهو در این زمینه مدعی شد: «به دنبال موج حملات مرگبار تروریستی هفته گذشته در یهودا و سامریه(کرانه باختری) ،اقدام‌های امنیتی مستحکمی را اجرا کرده و شهرک سازی را در این مناطق  ادامه‌ داده‌ایم.»

نتانیاهو از دستور خود به نیروهای امنیتی برای شتاب بخشیدن به روند تخریب منازل افرادی که دست به عملیات‌های شهادت‌طلبانه می‌زنند، خبر داد.

وی مدعی شد: «من پیام واضحی به حماس فرستادم. ما وضعیتی که در غزه آتش‌بس باشد و در یهودا و سامریه (کرانه باختری) عملیات تروریستی صورت گیرد را قبول نخواهیم کرد. ما برای این عملیات تروریستی بهای سنگینی را تحمیل خواهیم کرد.»

 

رسانه‌های رژیم صهیونیستی شامگاه پنجشنبه گذشته اعلام کردند که نتانیاهو به نظامیان رژیم صهیونیستی دستور داده ظرف ۴۸ ساعت آینده منزل مجریان عملیات شهادت‌طلبانه «برکان»، «عفوره» و «رام‌الله» را به کلی ویران کنند.

او همچنین به نظامیان اشغالگر دستور داده شهر «رام الله» را که در آن این عملیات صورت گرفته ، محاصره کنند.

این در حالی است که «نداو آرگامان» رئیس سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) چندی قبل هشدار داده بود ادامه وضعیت فعلی در کرانه باختری می‌تواند به بروز انتفاضه جدید و همچنین فعال شدن هسته‌های مسلح مقاومت در این منطقه منجر شود.

به نوشته وبگاه «المانیتور»، عملیات‌های مسلحانه اخیر در کرانه باختری، آن هم در شرایطی که این منطقه تحت نظارت شدید سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی قرار دارد، موجب نگرانی شدید تل‌آویو شده است.

 یک مقام ارشد امنیتی رژیم صهیونیستی به این  وبگاه گفته شاباک نگران است که ادامه این عملیات‌های مسلحانه اوضاع را در کرانه باختری ناآرام کرده و شرایط را برای گسترش عملیات‌ها فراهم کند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان