arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۷۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۲ - ۲۶ آذر ۱۳۹۷

پاسخ آیت الله فاضل لنکرانی به اظهارات رحیم‌پور ازغدی: چرا بعضی‌ها چشم خود را می‌بندند و با ادعاهای دروغ به حوزه حمله می‌کنند؟ / این، تدین، عقل و انصاف است؟ / اول به حوزه‌ها بیایید و فعالیت‌ها را ببینید؛ بعد داد و فریاد کنید / مراکزی که دنبال تضعیف‌اند، بدانند کور خوانده‌اند

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه آیا تخریب و تضعیف حوزه ها در تریبون های عمومی، آن هم به ادعاهای دروغ تقویت نظام است، گفت: تخریب حوزه ها تخریب این انقلاب و نظام است،
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پاسخ آیت الله فاضل لنکرانی به اظهارات رحیم پور ازغدی: چرا بعضی ها چشم خود را می بندد و با ادعاهای دروغ به حوزه حمله می کنند؟ / این تدین، عقل و انصاف است؟ / اول به حوزه ها بیایید و فعالیت ها را ببینید؛ بعد داد و فریاد کنید / مراکزی که دنبال تضعیف اند، بدانند کور خوانده اند

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه آیا تخریب و تضعیف حوزه ها در تریبون های عمومی، آن هم به ادعاهای دروغ تقویت نظام است، گفت: تخریب حوزه ها تخریب این انقلاب و نظام است،

به گزارش «انتخاب»، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی یکشنبه شب در مراسم رونمایی ۷۵ عنوان کتاب جدید مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) اظهار داشت: امروز ما اگر بخواهیم با نگاه منصفانه در حوزه های علمیه صحبت کنیم، حوزه بسیار خدمات فراوانی را در مسائل علمی و پژوهشی به بشریت ارائه کرده است.

به نوشته شفقنا، او خاطرنشان کرد: امروز حوزه علمیه قم مطالب و تحقیقات زیادی برای ارائه دارد و دست ما خالی نیست و در مسائل پزشکی ، رسانه ای، فقه های مضاف و بسیاری مسائل پژوهش داشته است؛ در همین مرکز عمیق ترین مباحث در باب وهابیت و سلفی گری در حوزه های علمیه مطرح شد و ۱۲ جلد در مورد سلفی گری که به زبان انگیلیسی هم ترجمه شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: با این همه خدمات چرا بعضی ها چشم خود را می بندد و ناجوانمردانه به حوزه های علمیه حمله می کنند، آیا این دلسوزی برای انقلاب و اسلام است؟ آیا نگاه منصفانه است که بدون اطلاع از تحقیقات و پژوهش هایی که در حوزه انجام شده قضاوت کنند؟

او تصریح کرد: آیا این خدمت به انقلاب است که چشم خود را ببندیم و بگوییم حوزه در این ۴۰ سال چه کار مفیدی کرده؟ و آیا این تدین، عقل و انصاف است ؟ باید به حوزه ها بیایید و این فعالیت های آنها را ببینید بعد داد و فریاد کنید آن هم از تریبون هایی که امانت در نزد شما هست.

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه علما طبق دستور اسلام و ائمه در هر زمانی به وظایف خود عمل کردند منتها هر گروهی به اندازه وسع خودش افزود: در مورد حوزه ها منصفانه قضاوت کنیم البته مشکل حوزه این است تا حالا نتوانسته این زحمات و تحقیقات و فعالیت های خود را به جامعه ارائه دهند به گونه ای که از حوزه علمیه قم حوزه علمیه نجف هم خبر ندارد تا چه برسد به حوزه های داخل اهل سنت و دانشگاه های غربی و لذا باید مسؤلین نظام به حوزه ها بیاییند.

او عنوان کرد: نمی خواهیم ادعا کنیم آنچه باید بشود شده، امروز محققان برجسته ای داریم که آثار آنان در آینده منتشر خواهد شد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار با بیان اینکه حوزه میراث ائمه معصومین است و نباید حوزه ها را تضعیف کرد گفت: تخریب حوزه ها تخریب این انقلاب و نظام است، آیا تخریب و تضعیف حوزه ها در تریبون های عمومی، آن هم به ادعاهای دروغ تقویت نظام است؟ این حرف ها ضربه به شیعه و اسلام است.

او به توفیقات بسیار زیاد حوزه ها اشاره کرد و افزود: این صدای ما برسد به بیرون از قم و به مراکزی که دنبال تضعیف اند و بدانند کور خوانده اند چرا که حوزه را نمی توانند خاموش کنند حوزه متقوم به اموری است که به برکت علم و معنویت، درایت، بصیرت و سیاسیت دارد حرکت می کند و اینگونه نیست از حرف های عده ای کارخود را متوقف کنند.

گفتنی است رحیم پور ازغدی در سخنان پیش از خطبه های نمازجمعه تهران به خوزه های علمیه انتقاد کرده بود.