arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۷۰۸۹
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۵ - ۲۶ آذر ۱۳۹۷

اردوغان: هر لحظه می‌توانیم عملیات شرق فرات را آغاز کنیم/ تروریست‌ها باید آنجا را ترک کنند/ اگر با پای خود نروند، ما بیرونشان می‌کنیم

اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه گفت: به دونالد ترامپ گفتم که تروریست‌ها باید منطقه شرق فرات را ترک کنند. که اگر با پای خود نروند، ما بیرونشان می‌کنیم. زیرا آنها برای ما مزاحمت ایجاد می‌کنند.هر کاری را که لازم باشد علیه گذرگا‌های تروریستی در شرق فرات انجام می‌دهیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد که احتمال دارد عملیات نظامی علیه شبه‌نظامیان کُرد در شرق رود فرات را هر لحظه آغاز کنند.

اردوغان طی سخنرانی در جمع مردم قونیه در میدان «مولانا» گفت: «به رئیس‌جمهور (دونالد) ترامپ گفتم که تروریست‌ها باید منطقه شرق فرات را ترک کنند. که اگر با پای خود نروند، ما بیرونشان می‌کنیم. زیرا آنها برای ما مزاحمت ایجاد می‌کنند.».

به نوشته وبگاه روزنامه «دیلی صاباح» وی با اشاره به اینکه هر لحظه امکان آغاز عملیات در شرق فرات هست، توضیح داد: «هر کاری را که لازم باشد علیه گذرگا‌های تروریستی در شرق فرات انجام می‌دهیم».

رئیس‌جمهور ترکیه در ادامه افزود: «گذرگاه تروریستی که (در شرق سوریه) ایجاد شده باعث ناراحتی ما است. چون با آمریکا شریک (استراتژیک) هستیم، باید این کار را (عملیات) انجام دهیم... هر لحظه می‌توانیم عملیات در مرز 500 کیلومتری با سوریه را طبق نقشه آغاز کنیم».

اردوغان با بیان اینکه ترامپ درباره عملیات نظامی ترکیه در شرق فرات پاسخ مثبت داده است، خاطر نشان کرد: «نبرد ما با تروریسم در سوریه تا زمانی که راهکار سیاسی حاصل نشود، ادامه خواهد داشت».

وی ضمن اشاره به اینکه عملیات نظامی در شرق فرات، هیچ خطری برای نظامیان آمریکایی نخواهد داشت، تاکید کرد: «عملیات در شمال سوریه را تا زمانی که آخرین تروریست از پای دربیاید، ادامه می‌دهیم. وجب به وجب خاک سوریه را برای نابودی آنها جست‌وجو می‌کنیم».

رئیس‌جمهور ترکیه با انتقاد مجدد از حمایت‌های تسلیحاتی آمریکا از شبه‌نظامیان کُرد در شمال سوریه، گفت: «اما اکنون زمان پاکسازی مناطق شرق فرات از لوث وجود تروریست‌ها فرا رسیده و به کسانی که از آنها حمایت کردند می‌گوییم، رفتارتان به‌شدت اشتباه بود».

اردوغان پیشتر با صحبت کردن از احتمال آغاز عملیات نظامی شرق رودخانه فرات، گفته بود تروریست‌ها را در سنگرهایی که حفر کرده‌اند، دفن می‌کنند.

«سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه نیز با بیان اینکه آمریکا در گذشته با هدف حمایت از شبه‌نظامیان کُرد، تلاش کرده بود که عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه و عراق را محدود کند، تاکید کرد آنکارا اجازه تکرار این مسئله برای شرق فرات را نمی‌دهد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان