arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۷۱۲۴
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۸ - ۲۶ آذر ۱۳۹۷

برنامه زیست محیطی کالیفرنیا برای سال 2040 / تمام اتوبوسهای درون شهری الکتریکی خواهند شد

مقامات ایالت کالیفرنیا در ایالات متحده تصمیم گرفته اند تا سال 2040 تمامی اتوبوسهای درون شهری خود را الکتریکی کنند. این موضوعی است که چندان مساوی با مواضع دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مقامات ایالت کالیفرنیا در ایالات متحده تصمیم گرفته اند تا سال 2040 تمامی اتوبوسهای درون شهری خود را الکتریکی کنند. این موضوعی است که چندان مساوی با مواضع دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیست.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، بسیاری از شهرها و ایالت های آمریکا در پی تهیه گزارشی که در مورد تغییرات آب و هوایی و تاثیرات ویرانگر آن منتشر شده ، به دنبال یافتن راه هایی برای جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه ای هستند که کیفیت هوا را تهدید می کنند.

با توجه به این که کالیفرنیا همیشه یکی از متهمان اصلی آلودگی هوا است، تصمیم گرفته برنامه ای ضربتی را آغاز کند که بر اساس آن تا سال 2040 به جز خودروهای خاص بقیه خودروهای حمل و نقل عمومی مثل اتوبوس ها باید به طور کامل الکتریکی باشند.

پیش بینی می شود که بر اساس قانون جدید کالیفرنیا نیازمند تولید و خرید بیش از 14،000 اتوبوس جدید است.ماری نیکولز، رئیس هیئت مدیره هواشناسی  و منابع کالیفرنیا می گوید: کالیفرنیا در اوایل ماه جاری میلادی تصمیم گرفت نسبت به مشکلات آب و هوایی واکنش نشان داده و با آلودگی هوای مزمن در کشور، که به بیماری آسم و بیماری های قلبی مرتبط است مبارزه کند.

اما این یک پروژه بزرگ است و البته برخلاف تصمیمات دولت ترامپ برای تحت فشار گذاشتن استانداردهای بهره وری سوخت و ترویج استفاده از سوخت های فسیلی خواهد بود.

در واقع، دولت ترامپ از ابتدا نشان داده که اساسا مخالف کاهش انتشار گازهای گلخانه ای است، و جدیدترین گزارش دولت نیز نشان می دهد که به نظر می رسد چیزی برای رئیس جمهور تغییر نکرده است. اما شهرداری ها و فرمانداری های برخی ایالت ها تصمیم گرفته اند به جنگ آلودگی هوا بروند.

 

درواقعع برخی ایالت ها به جای آن که منتظر باشند دولت ذهنیت خود را تغییر دهد، به فکر تغییر قوانین جدید حمل و نقل نوآورانه هستند.

کالیفرنیایی ها در شرایطی برای این تغییرات پیشقدم شده اند که در اوایل امسال، نیز  کالیفرنیا رای داد تا اولین دولت ایالتی باشد که خانه های جدید را با پنل های خورشیدی تطبیق دهد.

 

 

 

نظرات بینندگان