arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۷۱۵۹
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۲۲ - ۲۶ آذر ۱۳۹۷

رسانه ترکیه‌ای: نامزدهای عضویت در کمیته قانون اساسی سوریه فردا اعلام می‌شوند

یک رسانه ترکیه‌ای به نقل از منابع دیپلماتیک مدعی شده وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه فردا بعد از دیدار در ژنو اسامی نامزدهای عضویت در کمیته قانون اساسی سوریه را اعلام خواهند کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رسانه ترکیه‌ای:نامزدهای عضویت در کمیته قانون اساسی سوریه فردا اعلام می‌شوندیک رسانه ترکیه‌ای به نقل از منابع دیپلماتیک مدعی شده وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه فردا بعد از دیدار در ژنو اسامی نامزدهای عضویت در کمیته قانون اساسی سوریه را اعلام خواهند کرد. 

خبرگزاری آناتولی نوشته «مولود چاووش اوغلو»، وزیر خارجه ترکیه، «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه و «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران فردا سه‌شنبه در دفتر سازمان ملل در ژنو دیدار و درباره راهکار سیاسی جهت پایان دادن به جنگ سوریه رایزنی خواهند کرد. 

منابع دیپلماتیک به این رسانه ترکیه‌ای گفته‌اند انتظار می‌رود وزرای خارجه سه کشور اسامی نامزدهای عضویت در کمیته قانون اساسی سوریه را اعلام کنند. 

«استفان دی‌میستورا»، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه ریاست این جلسه را بر عهده خواهد داشت. 

کشورهای تضمین کننده آتش بس سوریه و برخی از معارضان در کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه مسوم به نشست سوچی روسیه بر سر تشکیل کمیته بازبینی قانون اساسی در این کشور توافق کردند.

این کمیته قرار است متشکل از ۱۵۰ نفر باشد؛ ۵۰ نفر از معارضان، ۵۰ نفر از دولت سوریه و ۵۰ تن دیگر نیز شامل افرادی خواهد بود که سازمان ملل آن‌ها را معرفی خواهد کرد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان