arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۷۱۶۷
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۲۳ - ۲۶ آذر ۱۳۹۷

وزیرخارجه سوریه:اولویت دمشق آزادسازی ادلب است

وزیر امور خارجه سوریه گفت که اولویت ما اکنون آزادی استان ادلب از وجود تروریست هاست و هماهنگی با روسیه در این باره ادامه خواهد یافت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیرخارجه سوریه:اولویت دمشق آزادسازی ادلب استولید المعلم امروز در دیدار با اساتید و دانشجویان دانشگاه دمشق افزود: رهبری سوریه گفت و گوهای سیاسی را به منظور رهایی استان ادلب از وجود تروریست ها ترجیج می دهد و تصمیم نهایی آزادسازی کامل خاک سوریه است.
وی سخن گفتن در باره آغاز کار کمیته قانون اساسی را زود هنگام دانست و ادامه داد که تاخیر در تشکیل این کمیته به دلیل تلاش برخی کشورهای غربی برای دخالت در این کمیته و نیز مشکلاتی است که ترکیه در مسیر تشکیل آن ایجاد کرده است.
المعلم با انتقاد از نقض توافقنامه «سوچی» گفت که رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه و تروریست ها تاکنون به توافقنامه «سوچی» پایبند نبوده اند.
اشاره المعلم به توافقی است که چند ماه پیش میان روسای جمهوری روسیه و ترکیه در شهر سوچی روسیه حاصل شد و قرار بود که طی سه مرحله استان ادلب به وضعیت عادی بازگردد و تروریست ها از مواضع خود عقب نشینی و در عوض ارتش سوریه و روسیه نیز از حمله به آنها خودداری کنند.
وزیر خارجه سوریه همچنین به آمادگی دمشق برای گفت و گو با کردهای سوری اشاره کرد و گفت که کردها بخشی از جامعه ما به شمار می روند و دولت همواره آماده گفت و گو با آنها درباره مسائلی است که به نفع کشور است.

نظرات بینندگان