arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۷۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۲ - ۲۷ آذر ۱۳۹۷

ژاپن تسلیم ترامپ شد/ افزایش بودجه و خریدهای نظامی از آمریکا

دولت ژاپن روز سه‌شنبه اعلام کرد از سال آینده میلادی هر ساله 1 درصد به بودجه نظامی خود خواهد افزود و تسلیحات نظامی پیشرفته‌ای از آمریکا خریداری می کند. ترامپ تهدید کرده بود اگر دولت ژاپن برای کاستن از تراز تجاری خود با آمریکا از این کشور سلاح نخرد، روی خودروهای وارداتی ژاپنی به آمریکا تعرفه خواهد بست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

دولت ژاپن روز سه‌شنبه اعلام کرد از سال آینده میلادی هر ساله 1 درصد به بودجه نظامی خود خواهد افزود و تسلیحات نظامی پیشرفته‌ای از آمریکا خریداری می کند.

به گزارش فاکس نیوز، این اقدام کابینه ژاپن در واکنش به فشارهای فزاینده ترامپ به دولت توکیو مبنی بر کاستن از کسری موازنه تجاری بین دو کشور و افزایش هزینه‌های نظامی متحدان آمریکا صورت می‌گیرد.

کابینه ژاپن امروز (سه شنبه) تصویب کرد که تعداد جنگنده‌های سفارشی اف- 35 آمریکایی برای ارتش این کشور، از 42 فروند به 147 فروند افزایش یابد. ارزش این خرید بیش از 10 میلیارد دلار خواهد بود. این بزرگ‌ترین سفارش خرید هواپیمای اف - 35 به شرکت آمریکایی " لاکهید مارتین" (سازنده هواپیمای اف – 35) است. بزرگ‌ترین خریدار هواپیماهای تولیدی این شرکت، ارتش آمریکاست.

در چارچوب این سیاست جدید، دولت ژاپن قرار است طی 5 سال آینده حدود 225 میلیارد دلار در حوزه تجهیزات نظامی با هدف حمایت از نیرو‌های آمریکایی در غرب اقیانوس آرام در برابر نفوذ فزاینده چین و روسیه، هزینه کند.

ژاپن همچنین قرار است دو فروند ناو "هلی‌کوپتربَر" را با کمک آمریکا به ناو "هواپیمابَر" تغییر دهد و تعداد 18 فروند از جنگنده‌های اف-35 عمود پرواز خریداری شده از آمریکا را به جزایر ژاپنی واقع در دریای چین شرقی مستقر سازد.

ناو "هلی‌کوپتربَر" –ایزومو- ژاپن که قرار است در قالب سیاست جدید نظامی به ناو "هواپیمابَر" ارتقا یابد/ آسوشیتدپرس

ژاپن تسلیم ترامپ شد: افزایش بودجه و خریدهای نظامی از آمریکا

علاوه بر خرید هواپیما و ناو هواپیمابر، دولت ژاپن موشک‌های دوربرد، هلی‌کوپتر و دیگر تجهیزات پیشرفته نظامی نیز از آمریکا خواهد خرید.

دونالد ترامپ به احتمال فراوان این سیاست جدید دولت ژاپن را از دستاوردهای خود در عرصه سیاست خارجی خواهد دانست، چون با این سیاست جدید دولت ژاپن، هم سفارش‌های کلان خرید ادوات نظامی به شرکت‌های تسلیحاتی آمریکا روانه خواهد شد و هم متحدان واشنگتن بخشی از هزینه‌های تامین امنیت نظامی خود را متقبل خواهند شد.

ترامپ در ماه‌های گذشته دولت ژاپن را برای خرید کالاهای آمریکایی برای جبران کسری موازنه تجاری تحت فشار قرار داده بود و در این راه دولت توکیو را به اعمال تعرفه روی واردات خودروی ژاپنی به آمریکا در صورت خودداری از خرید کالاهای آمریکایی از جمله تسلیحات آمریکایی، تهدید کرده بود.

برچسب ها: ترامپ ، ژاپن
نظرات بینندگان