arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۷۲۲۵
تعداد نظرات: ۴۰ نظر
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۲ - ۲۷ آذر ۱۳۹۷

جهانگیری: بودجه دولت به گوشت قربانی تبدیل شده / ده‌ها دستگاه موازی در کشور درست شده و همه بودجه بگیر دولت شده اند / برخی که در گذشته در ریاست جمهوری، سازمان برنامه و بودجه یا مجلس نفوذ داشتند، امروز تبدیل به عضوی از بودجه کشور شده اند / قرار نبود فردی دانشگاهی راه اندازی کند و بودجه کمکی بگیرد / برخی شوراها دبیرخانه هایی دارند که بودجه‌های شان چند ده میلیاردی است

معاون اول رئیس‌جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه بودجه دولت به گوشت قربانی تبدیل شده و هر کس مرکز مطالعاتی، دانشگاهی یا کاری دارد از بودجه دولتی استفاده می کند، تصریح کرد: برخی با نفوذی که در ریاست جمهوری، سازمان برنامه و بودجه یا مجلس در گذشته داشتند، امروز تبدیل به عضوی از بودجه کشور شده اند، به طوری که بودجه آنان اگر در ابتدا یک میلیارد بود، بعد به پنج میلیارد و در حال حاضر تا ۲۰ میلیارد افزایش پیدا کرده است و این در حالی است که قرار نبود آنها از دولت بودجه بگیرند، هرچند اشکالی هم وجود ندارد ولی اقدام آنان اراده دولت و نظام نبوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون اول رییس جمهور تاکید کرد: نیروهای جهاد دانشگاهی، روحیه "ما نمی توانیم" را شکست دادند.

به گزارش «انتخاب» به نقل از خبرگزاری ها، اسحاق جهانگیری صبح امروز (سه‌شنبه) - ۲۷ آذر ماه - طی سخنانی در مراسم رونمایی از ۱۰ دستاورد فناورانه جهاد دانشگاهی که در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، با بیان اینکه دانش، اصل اقتدار هر کشوری است و کشورهایی که همچون ایران، سابقه تاریخی و تمدنی دارند، باید به این موضوع توجه کنند، گفت: هیچ مسیری سریع‌تر از توسعه علمی، ما را به هدف نمی‌رساند؛ بنابراین باید ملزومات توسعه کامل از جمله نظری و عملی را در کشور فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه کشور باید به سمت توسعه علمی و پایدار برود، تاکید کرد: باید اراده‌ای شکل بگیرد و این اراده در همه دستگاه‌های دولتی و خصوصی محقق شود که با سرعت به سمت توسعه کشور از مسیر توسعه علمی برویم و نظام یکپارچه آموزش و پرورش در کشور را باید به وجود بیاوریم تا با یکپارچگی، هر بخش، بخش دیگری را تکمیل کند.

معاون اول رئیس‌جمهوری ادامه داد: نقش فناوری در توسعه کشورها از جمله ایران در دهه های گذشته پررنگ تر شده و می تواند تحول اساسی در روند توسعه کشور به وجود بیاورد که یکی از مسائل مربوط به توسعه که در این روند تغییر کرده، منابع انسانی است.

جهانگیری جهت گیری اصلی در زمینه توسعه کشور را استفاده از فناوری دانست و گفت: از صدر نظام تا بخش های دیگر چنین جهت‌گیری باید شکل بگیرد که خوشبختانه این اتفاق افتاده است و در تمام دستگاه ها، حتی بدنه شرکت ها چه خصوصی و دولتی به این جهت گیری رسیده‌ایم.

معاون اول رئیس‌جمهوری افزود: باید تلاش کنیم که مبانی توسعه را به خوبی در کشور ایجاد کنیم. یک زمان، منابع طبیعی مهمترین عامل پیشرفت بود، اما امروز منابع انسانی با کیفیت و متخصص موجب پیشرفت کشورها می شود و دانش نیروهای متخصص نقش مهم تری از ابزارهای پیچیده صنعتی دارند، به طوری که مدیریت دانش نیروهای انسانی از سایر اشکال مدیریت، اهمیت بیشتری دارد و مسیر توسعه کشور را هموار می کند.

وی تاکید کرد: باید از مسیر توسعه علمی گام‌های بعدی را برداریم؛ چرا که در این شرایط سخت و تحریمی تنها می توان با توسعه علمی در توسعه کشور تاثیر گذاشت و نهادهایی که نقش آنها فرصت سازی است و ایجاد ظرفیت کرده اند در این شرایط سخت، بیشتر می‌توانند نقش آفرین باشند که جهاد دانشگاهی همواره یکی از این نهادها بوده است.

معاون اول رئیس‌جمهوری با بیان اینکه نیروهای جوان جهاد دانشگاهی در دوره جنگ، سازندگی و بعد از آن نقش مهمی ایفا کرده اند و فرصت هایی را برای کشور ساخته اند، اظهار کرد: دوران جنگ، یکی از دوران های شکوفایی استعدادهای این کشور بوده است. دوران سختی که جزء دوره های استثنایی کشور به حساب می‌آید که طی آن در هر بخشی از کشور، نیروهای تحصیلکرده و باانگیزه توانستند موانع را برطرف کنند و جهاد دانشگاهی هم در این بخش ها و در طی ۴۰ سال گذشته توانسته است به خوبی بدرخشد.

جهانگیری با بیان اینکه در دوره ای قرار داریم که بخش های اقتصادی کشور مورد تهاجم دشمن است، گفت: ما نمی‌توانیم به راحتی به مردم بگوییم که وارد جنگ شده ایم. بمباران نشده ولی آمریکایی ها اسم همین وضعیت را، جنگ اقتصادی علیه ایران می دانند و مراکز حساس اقتصادی ایران را هدف گیری کرده‌اند تا مردم با تنگنا روبرو شوند.

وی افزود: صنعت نفت و گاز که اصلی ترین منبع درآمد کشور محسوب می شود، نیاز به نگهداری قطعات دارد که این کار می تواند در حوزه دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی دنبال شود. همچنین از صنعت خودروسازی هم هدف دشمن قرار گرفته و صادرات قطعات ممنوع است؛ به طوری که اگر بخش زیادی از یک خودرو را در کشور تولید کنیم و تنها ۱۰ درصد از ملزومات آن به موقع وارد کشور نشود، نمی توانیم به خاطر همین ۱۰ درصد خودرو را در اختیار مشتری قرار دهیم.

جهانگیری با تشریح وضعیت فعلی صنعت فولاد اظهار کرد: در حال حاضر یک یا دو ماده ای هست که اگر در اختیار این صنعت نباشد، صنعت فولاد را با مشکل روبرو می کند. همچنین پتروشیمی از دیگر صنایع حساس ما محسوب می شود که آمریکایی ها روی این صنعت هم دست گذاشته اند.

معاون اول رئیس‌جمهور تاکید کرد: توانمندی که در ایران شکل گرفته، یک توانمندی بزرگ است و ایران امروز در نقطه ای نیست که نتواند برنامه ریزی و مدیریت کند. ما امروز کشوری هستیم که متخصصان مان قادرند کشور را از پیچ های سخت عبور دهند و من اطمینان می دهم که صنعت کشور به هیچ عنوان در شرایط تحریم به مشکل بر نمی خورد.

جهانگیری با بیان اینکه اگر خودروسازی با مشکلی روبرو شود، قطعه سازان نیز با مشکل روبرو خواهند شد و دهها یا ۱۰۰ هزار نیروی انسانی، کار خود را از دست خواهند داد که این نقشه دشمن است، گفت: برخلاف تمام هدف گذاری های دشمنان، توانمندی بزرگی در ایران شکل گرفته است و امروز آمریکایی ها به همین دلیل گرفتار شده اند و به دنبال آن هستند تا سخت ترین تحریم هایی را که می توانستند علیه ایران وضع کنند.

معاون اول رئیس‌جمهوری افزود: اگر خودروسازان سه یا چهار میلیارد دلار نیازی که به واردات قطعات دارند را با فعالان دانشگاهی در میان بگذارند، حتی قطعات پیچیده الکترونیکی، با ظرفیت علمی و فنی که در کشور وجود دارد در مقطع کوتاهی قابل تامین است و در بخش دانش بنیان نیز باید به بازار داخلی و خارجی با توجه به فرصت های به وجود آمده، توجه کنیم.

جهانگیری با بیان اینکه هدف گذاری هایی که در جهاد دانشگاهی در صنایع مختلف صورت گرفته نشانگر توجه به اتکا به داخل است، گفت: از وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی می خواهیم تا از محصولات تولید داخلی استفاده کنند و دستگاه های مرتبط نیز تلاش کنند تا محصولات دانش بنیان که یکی از اصلی ترین موضوعات صادراتی است در بازارهای خارجی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تغییرات نرخ ارز و به ویژه تغییرات شدید ارزی را هیچ‌کس نمی پسندد، تاکید کرد: این امر برای اقتصاد ما مضر است و مهم ترین تلاش دولت در ماه های گذشته این بود که ناآرامی در اقتصاد را در گام نخست به سرعت به ثبات تبدیل کند که امروز هم آثار برگشت آرامش و ثبات را در کشور مشاهده می‌کنیم.

معاون اول رئیس‌جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه بودجه دولت به گوشت قربانی تبدیل شده و هر کس مرکز مطالعاتی، دانشگاهی یا کاری دارد از بودجه دولتی استفاده می کند، تصریح کرد: برخی با نفوذی که در ریاست جمهوری، سازمان برنامه و بودجه یا مجلس در گذشته داشتند، امروز تبدیل به عضوی از بودجه کشور شده اند، به طوری که بودجه آنان اگر در ابتدا یک میلیارد بود، بعد به پنج میلیارد و در حال حاضر تا ۲۰ میلیارد افزایش پیدا کرده است و این در حالی است که قرار نبود آنها از دولت بودجه بگیرند، هرچند اشکالی هم وجود ندارد ولی اقدام آنان اراده دولت و نظام نبوده است.

وی افزود: این همه دانشگاه در کشور وجود دارد، قرار نبود فردی دانشگاهی راه اندازی کند و بودجه کمکی بگیرد. همچنین بسیاری از این شوراها که در کشور وجود دارد، ابتدا محدود بودند، ولی بعضی از آنها امروز دبیرخانه هایی دارند که بودجه‌های شان چند ده میلیاردی است.

جهانگیری ادامه داد: اصلاح ساختار یعنی این که این موارد حذف شود، به هرحال مسائلی که در شرایط عادی نمی توان انجام داد ولی در شرایط سخت امکان پذیر است، اما اگر دولت یکی از آنها را حذف کند سر و صداها بلند خواهد شد و به دولت خواهند گفت که کوتاه بیاید.

وی افزود: ده‌ها دستگاه موازی در کشور درست شده و همه بودجه بگیر دولت شده اند اما کشور و بودجه تحمل این همه دستگاه موازی را ندارند. بودجه کشور کلان است و فروش نفت نیز کاهش یافته است. در حال حاضر رقم بودجه بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان است که بخش عظیمی از این بودجه به مسیرهایی رفته که بازدهی آن محدود است.

معاون اول رئیس‌جمهوری در پایان گفت: بر اساس دستور رهبر معظم انقلاب مقرر شد بودجه سال ۹۸ براساس شرایط تحریمی کشور مورد توجه قرار گیرد و بودجه سال آینده در مسیر خلق توسعه حرکت کند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴۰
در انتظار بررسی: ۱۱
غیر قابل انتشار: ۱۸
ابراهیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
3
51
اینارو الان به من میگی ؟ شما شش ساله در دولتی. چرا کاری نکردی ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
اين آقا مثل انتخابات دكور است چطور در انتخابات دكور كردند الان هم وجودشان دكور است قدرت ندارد منشي خود را هم عوض كند
ناشناس
| United States |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
عیبی نداره فدای سر تو و اون حسن آقا ، اگر دیدی بودجه شون کمه میتونی از حقوق ما بازنشستگان کم کنی و بهشون بدی. !!!!!!!!!!!!!!!
خوش نظر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
خدا به داد شما برسه در هیچ دولتی انقدر مردم سفره کوچک نداشتن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
0
31
سلام
پس اینها را معرفی کنید وگرنه دروغ می گویید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
1
24
اون وقت كي مقصره؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!
شما نبودي كه از دولت حمايت كردي؟
مردم يادتونه هاتون يادت رفته آقاي جهانگيري؟
چنين ميكنيم و چنان خواهد شد اگر به ما راي بدي يادته؟
آقاي جهانگيري يادتونه؟
اين دنيامونو كه سوزوندين. اون دنيا چه جوابي دارين بدين؟
ناشناس
|
United States
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
1
23
شما هیچ کاری نمیتوانید بکنید ، بودجه و پول را بهشون میدید اونوقت به نوعی از ملت می گیرید در واقع از حساب ما کسر میشه
.
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
1
5
طرح مالیات بر مسکن تنها راه رونق مسکن، کنترل قیمت مسکن و جلوگیری از سفته بازی و دلالی و افزایش دیوانه وار قیمت مسکن است. این طرح یک مطالبه عمومی است و نمایندگانی که ادعای انجام کارهای بزرگ می کنند را در نگاه به این موضوع می توان سنجید. آیا موضوعی به این مهمی که بسیاری از فاکتورهای زندگی ایرانیان را تحت الشعاع قرار داده است در نظر نمایندگان مهم است؟! اگر مهم است نماینده ای که سه سال است در مجلس حضور دارد چه فعالیتی در این خصوص کرده است؟! توضیح دهد.... اگر مهم نیست چرا در مجلس مانده است و چرا برای دوره های بعدی حضور در مجلس تلاش می کند... چه موضوعی مهم تر از این در شرایط فعلی.... کدام نماینده دلسوزانه در این مسیر گام برداشته است... کدام نماینده در مورد موضوعی که بالغ بر نیمی از جمعیت ایران را درگیر خود کرده است محکم ایستاده و نظر راهگشا داده است؟ موضوعی که بسیاری از جوانان را از ازدواج منصرف کرده و حجم بالایی از درآمد خانوارها را به خود اختصاص داده است... چرا در این عرصه دلالان به راحتی مشغول به فعالیتند؟!! چرا به مالیاتی که در این بخش وجود دارد و می تواند در این شرایط اقتصادی بسیار راهگشا باشد توجهی نمی شود؟!! چه مانعی وجود دارد؟!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
0
27
باز بازی ها و شعارهای تبلیغاتی شرع شد.
عمه جان من بودجه را توزیع می کند بهش میگم به اون بنیادها و موسسات حضرات دیگه پولی اختصاص ندهد.!!!

همه تون دست تون تو یک کاسه است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
2
13
باز موقع بودجه بندی شد و دولت شروع کرد به شلوغ کاری.
اگه کاری میتونی انجام بده. اگه نمیتونی شلوغ بازی در نیار.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
3
19
نباید فقط تنها گفت و گذشت، باید "گفت" و "اصلاح" کرد. اگر ما اینکار را نکنیم اصولگرایان مفت خور بخاطر کرخت، تنبل و ترسو بودنشان هرگز چنین کاری نخواهند کرد. باید از شر نهادها و معاونت های متعدد و موازی خودمان را خلاص کنیم و جلوی تشکیلاتی شدن مجدد آنها را بگیریم؛ یکبار برای همیشه.
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
2
10
باسلام حاجی . بوده گیرندگان را نام ببر چرا ردیفهای بودجه ونام گیرندگان وکارشان را منتشر نمیکنید تا مردم بدانند کی بودجه میگیرد وکارشان چیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
بودجه گیرها بارها نامشان آورده شده ولی دولت خوب اینها را حذف کند بگذارد مجلس تصمیم بگیرد که به این ها بودجه باید داد یا نه والا اگر این بودجه ها حذف شود نهایت لایجه بودجه رای نمی آورد و دوباره باید بودجه بدهند و بندها را اضافه کنند اتفاق دیگری نمی افتد که
لااقل دولت اگر هم مجبور می شود نهایت که این پول ها را بدهد کاری کند که زهرمارشان بشود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
3
7
اقاي جهانگيري عزيز از دولت تدبير و اميد بسيار بسيار بعيد است مديرش حقوق نجومي بگيرد هزاران هزار طعنه شنيديم و ميشنويم براي اين دولت اما مديرش عضو ستادروحاني هست با حقوق نجومي انهم در اردبيل و بيايد من ادرس بدهم مستند . اين پا و ان پا نكنيم حيف است ايران من
ناشناس
|
-
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
0
17
خوب حذف کنید ، ازچه می ترسید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
1
16
من به شخصه از آقای جهانگیری عذرخواهی می کنم که دارند بودجه بیت المال رابه عده ای رانت خوار فاسد تقدیم می کنند واز ماهم طلب کارهستند آدمی اشتباه می کند به هر حال ببخشید ما سعی می کنیم که شمادیگه بودجه دولت رو مناسب تر ببندید که شرمنده دولت نشویم هر جاهم کم آوردید مشکلی نیست نرخ دلار وبنزین و....روافزایش بدید بودجه رو ببندید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
0
7
بودجه، بیت المال و امانتی از طرف مردم است در دست دولت قانونی و شرعی که به آن رای داده اند و انتخابش کرده اند. بنابراین وقتی دستگاههای موازی که نه تنها قانونی نیستند و مردم قبولشان ندارند!! بلکه خلاف قانون هم عمل کرده اند که باید به شدت تنبیه شوند، آنوقت بودجه ای به آنان تعلق بگیرد عین ......... و مصداق ....... است.
پس ما مردم که به شرف و درستی دولت و رئیس جمهور منتخبمان اطمینان کامل کرده ایم، امیدواریم ایشان هم با توکل و مدد از خدای بزرگ، زیر بار این بی انصافی ها و ناحقی ها (دادن بودجه به آنان که عین حیف و میل بیت المال است) نروند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
1
7
جناب اقاي جهانگيري : مشكل كشور ما بسيار بسيار ساده است اما بعضي ها خواسته يا نا خواسته انرا پيچيده اش ميكنند دولت تدبير و اميد هست اما مديرانش اعضاي ستاد غير روحاني هستند و با حقوق هاي چندين ميليوني كه مي گيرند كشور را فلج كرده اند نمونه هاي بارز ان در اردبيل هست كه افراد بي كفايت و بي لياقت پست هاي مديريتي را اشغال كرده اند و همه انها معين و مشخص هستند ادرس استان اردبيل
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
0
13
اگر مرد هستی و عرضه داری قطع کن افشا کن نترس
پاسخ ها
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
مقصر دولت وشخص روحانی است. رییس‌جمهور باید به ملت وامثال بنده به توصیه بزرگان اصلاحات ومنجمله جناب آقای جهانگیری به روحانی رای دادیم روحانی به رییس دولت اصلاحات مدیون است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
1
5
بد بيني كه مديران غير روحاني با حقوق هاي چندين ميليوني ايجاد ميكنند حتي اسراييل نميتواند بكند با اضافه حقوق مديران استان اردبيل ميشود در كميته امداد را تخته كرد استان اردبيل شده است جلوانگاه مديران نالايق و هيچ كس جرات اعتراض ندارد
جوان بیکار
|
Canada
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
2
4
چرا این دولت شفاف کل بودجه کشور را منتشر نمی کند تا کسانی که مدعی هستند این دولت بودجه نظامی کشور را کاهش داده ، تا مشخص شود که دلیل آن بودجه نهادهای بی خاصیت و غارتگر بیت المال که هیچ خروجی مثبتی ندارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
همه میگویند دولت دروغ میگوید و بازی تبلیغاتی هر ساله دولت است ، اگر نبود که ده باره شفاف سازی میکردند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
1
10
اگر این دولت اون بودجه های حاشیه ای را از تنظیم بودجه 98 حذف نکند ظلم بزرگی درحق الناس مردم ایران کرده است که هرگز خدا از اون حق الناس نخواهد گذشت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
0
4
دوباره بازی جدید هر ساله ، شما راست میگید ، دلار و قیمت اجناس چند!؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
0
3
والا همتون از بالا تا پایین شدید اپوزسیون! انگار نه انگار که حکومت باید پاسخگوی همه این مسائل باشه! حکومت خودش شده منتقد داره از همه چی انتقاد میکنه!
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
1
4
دی ماه پارسال بخاطر بودجه و اعلام افزایش قیمت بنزین مملکت رو بهم ریختید اینبار چه خوابی دیدید؟ آقای محترم نمی تونید اداره کنید برید کنار چرا جنجال درست می کنید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
1
2
اقای جهانگیری : با بیان اینگونه سخنان بار مسئولیت وحق الناس نه دراین دنیا ونه دران دنیا از شماها سلب نمیشود یقین بدانید حتی برادر شهیدتان جلوی شماها را خواهد گرفت
شماها بعنوان منتخبان این مردم دردکشید امانتدار حق الناس هستید وشماها باید از دست اندازی غیر به این امانت بزرگ مواظبت کنید
چه انتظاری از ملت دارید با گفتند سخنان مجهول که نه نامی از افراد ونه نامی از دستگاه که دست اندازی کرده اند
میتوانید داشته باشید جزئ اینکه با این سخنان مجموعه خودتان را در ردیف متهمان قرار داده اید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
0
6
وقتی یک عده بی سواد متمول در دولت دارند بودجه می نویسند نتیجه همین است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
0
4
همان دلار جهانگیری و بازگشت معروف جهانگیری نشان داد چقدر تدبیر و تفکر میکنید؟!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
0
4
بودجه دولت گوشت قربونی شده؟ خب شما چی کاره ای پس؟ واسه چی اونجایی؟ توقع نداری که من و امثال من بیاییم جلوشونو بگیریم؟ چه جالبه که کلا دولتمردان در کنار مردم هستند تا پاسخگوی مردم.
علی اصفهانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
0
2
برراستی رای نظر کردو چنین گفت : از ماست که برماست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
0
6
آقای جهانگیری شما به کی میگید ، خودشما بودجه نویسی میکنید ، بودجه آنان راحذف کنید به مردم گزارش بدهید .
دولت ومجلس مسولیت دارند درقبال مردم ،،فردای قیامتی هم است.چراشفاف سازی نمیکنید ...
شما هم مسول هستید با ملاحظه کاری وپنهان کاری حقوق مردم را پایمال میکنید.
اگه راست می فرمایید اسامی را اعلام فرمایید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
0
2
آقای جهانگیری شما هم دچار تعارض حفظ قدرت یا نقد حقیقت شده اید و دیگر منافع قدرت اجازه نمی دهد که همه حقایق گفته شود.
مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
0
2
آقای جهانگیری افشا گری کافی نیست اقدام کن و حذف کن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
1
0
گیرم دولت ها فاسد بودند. مجلس و دیوان محاسبات هم مرده بود.ببخشید فساد کاملا سیتمیک
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
0
2
این حرفها را حتی نوباوه گان این سرزمین می دانند. دولتمردان حاکم که راست گو باشند، فرهنگ انتقاد و اعتراض درست به جا، به موقع و به اندازه را هم در عمل اجرا می کنند هم به دیگران می آموزند یا پس از موضع گیری شفاف و اعلان صریح مواضع از مناصب قدرت کناره گیری کرده و حداقل در فریب مستمر و مدام ملت نقشی هر چند ناچیز و فرعی به عهده نمی گیرند. اگر آزادی پس از بیان به حد مکفی بود میلیونها نفر با ادبیاتی صریح تر و تند تر به برخی عزیزان آنچه را که لایق شنیدن آن هستند می گفتند. هنر سیاستمدار آن است که فریاد های نهفته در سکوت قهر آمیز و اعتراضی ملت را زودتر بشنود بفهمد و در فکر چاره و علاج باشد قبل از آنکه خیلی دیر شود ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
0
2
اینهم بهانه ای دیگر! اگر نمیتوانی برو کنار تا یکنفر کاردان بیاد. بهانه کافیه ملت دیگه گول نمیخورند!!!!!
معلمی در ایران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
0
4
سلام
اگر گوشت قربانیه لطفا سهم مدارس کشور رو هم در نظر بگیرید وضعیت تاسف باره، هیچ جا و هیچ کسی مستحق تر از کودکان این سرزمین نیستن
پارسال تو شهر ما سرانه فقط 2هزار تومان ریختن به حساب مدرسه، مدرسه با 500 دانش آموز کلا یک میلیون
آدرس: آذربایجان غربی - شهر پیرانشهر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
0
1
از بودجه استان کرمان کم کن ،
نظرات بینندگان