arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۷۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۳ - ۲۷ آذر ۱۳۹۷

افشای 6.8 درصد از اطلاعات کاربران توییتر /ارسال داده ها به آدرس های IP  جعلی در چین و عربستان

توییتر به طور رسمی تایید کرد که یک فرم پشتیبانی جعلی با آدرسIP غیر رسمی اطلاعات کاربران به مراکزی در چین و عربستان سعودی انتقال می داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

توییتر به طور رسمی تایید کرد که یک فرم پشتیبانی جعلی با آدرسIP غیر رسمی اطلاعات کاربران به مراکزی در چین و عربستان سعودی انتقال می داده است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، توییتر اعلام کرده که  6.8 درصد  از اطلاعات کاربران که در فرم پشتیبانی این شرکت ثبت می شده به جای ورود به سامانه داده های رسمی توییتر به مراکزی در چین و عربستان سعودی انتقال می یافته است. اگرچه توییتر اعلام کرده که این مشکل را دقیقا یک روز پس از تشخیص حل کرده است، اما این خبر موجی از نگرانی را بین کاربران توییتر ایجاد کرده است.

توییتر تاکید کرده که نمی تواند دولتی بودن این خرابکاری سایبری را تایید کند و احتمال دارد این عملیات، توسط هکرها ناشناس و غیردولتی سازمان دهی شده باشد.

طی روزهای گذشته، توییتر به دلیل نقش خود در انتشار اطلاعات غلط توسط ترولهای روسی در یک گزارش مستقل که توسط کمیسیون انتخابات مجلس سنا تدوین شده بود مقصر شناخته شده است.بنابراین با اتفاق جدید می توان جک دورسی مدیرعامل توییتر را نیز به فهرست بدشانسهای سیلیکون ولی در سال 2018 اضافه کرد.

توییتر اعلام کرد که اطلاعات افشا شده شامل مواردی  مانند کد های کشورها، شماره تلفن های مرتبط با حساب ها و ... است که البته توییتر به سرعت آنها را قفل کرده است. این شرکت تاکید کرده که شماره تلفن های کامل و سایر اطلاعات شخصی در معرض دید هکرها نبوده است. این شرکت اعلام کرد که در عرض یک روز یعنی از  تاریخ 15 نوامبر مشغول کار بر روی این مشکل بوده  و تا 16 نوامبر آن را حل کرده است.

 

یک سخنگوی توییتر در بیانیه ای گفت: "تمرکز  ما برای بهبود سلامت مکالمه های عمومی در پلت فرممان است و حفظ یکپارچگی انتخابات ریاست جمهوری یا سایر وقایع مهم سیاسی نیز یکی از جنبه های مهم این ماموریت است. . ما از سال 2016 به منظور مقابله با دستکاری خدمات خود پیشرفت هایی چشمگیر داشته ایم."

 

نظرات بینندگان