arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۷۲۳۴
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۳ - ۲۷ آذر ۱۳۹۷

مورینیو از منچستریونایتد اخراج شد

باشگاه منچستریونایتد در بیانیه ای اعلام کرد که ژوزه مورینیو، سرمربی باشگاه از هدایت تیم کنار گذاشته شده است.زین الدین زیدان، یکی از گزینه های جانشینی مورینیو در یونایتد خواهد بود. او که رئال را در تابستان ترک کرده، هنوز هدایت تیمی را برعهده نگرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

باشگاه منچستریونایتد در بیانیه ای اعلام کرد که ژوزه مورینیو، سرمربی باشگاه از هدایت تیم کنار گذاشته شده است.

شروع ضعیف در لیگ برتر ، اختلاف 19 امتیازی با لیورپول صدرنشین و فاصله گرفتن با کسب سهمیه، سرانجام باعث شد تا آقای خاص جایگاه خود را روی نیمکت یونایتد از دست بدهد. یونایتد تنها 6 پیروزی در لیگ به دست آورد که از ضعیف ترین آمار آنها در چندین سال اخیر بود. رابطه بین مورینیو و اد وودوارد، مدیر اجرایی یونایتد نیز شکراب شده بود و با عدم جذب مدافعان مورد نظر آقای خاص در تابستان، این موضوع کاملا مشهود شد.

در حقیقت باشگاه معتقد بود که بازیکنانی که در فهرست مورینیو برای دفاع وسط در نظر گرفته شده اند، کمکی به تیم نخواهند کرد. سپس موضوع پوگبا به میان آمد. مورینیو بازوبند کاپیتانی را از او گرفت و در تمرینات روز بعد از شکست مقابل دربی کانتی در جام اتحادیه، با او دچار درگیری لفظی شد. او معتقد بود که ذهنیت و رویکرد پوگبا به هیچ وجه مناسب یونایتد نیست.

او از ابتدای فصل با شرایط تیمش هماهنگ نبود. در همان ابتدا، آماده سازی یونایتدی ها در پیش فصل را «بسیار بد» خوانده بود زیرا بسیاری از بازیکنانش پس از جام جهانی مدت زیادی استراحت کرده بودند و به اردو اضافه نمی‌شدند.

پس از شکست 3-0 مقابل تاتنهام، وقتی انتقادات و فشارها رو به اوج گرفتن بود، او تاکید کرد که «احترام، احترام، احترام» می‌خواهد ولی در نهایت، شرایط آنطور که ژوزه می‌خواست پیش نرفت.

در دو فصل کاملی که سرمربی پرتغالی هدایت یونایتد را برعهده داشت، موفق شد قهرمانی لیگ اروپا، لیگ اتحادیه و کامیونیتی شیلد را با یونایتد به دست آورد و در فصل گذشته نیز نایب قهرمانی لیگ برتر را به دست آورد. آقای خاص جانشین لوئیس فان خال شده بود و 364.3 میلیون پوند در مدت زمان حضورش، صرف 8 خرید کرد.

زین الدین زیدان، یکی از گزینه های جانشینی او در یونایتد خواهد بود. او که رئال را در تابستان ترک کرده، هنوز هدایت تیمی را برعهده نگرفته است.

منبع: ورزش3
نظرات بینندگان