arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۷۲۷۰
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۶ - ۲۷ آذر ۱۳۹۷

رئیس سابق FBI: ترامپ دروغگو است و جمهوری خواهان باید در برابرش بایستند

جیمز کومی، رئیس سابق اف بی آی گفت: دروغگویی‌های رئیس جمهور امریکا سبب شده تا به وجهه و اعتبار اف بی آی صدمات زیادی وارد شود. این درحالیست که برخی‌ به جای ایستادن در برابر این دروغ ها به غلط این مزخرفات را باور می‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

جیمز کومی، رئیس سابق پلیس فدرال آمریکا، اف بی آی ضمن «دروغگو» خواندن دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده از نمایندگان جمهوری خواه کنگره خواست تا تسلیم خواسته‌های او نشوند.

به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، کومی که در ساختمان کنگره آمریکا با خبرنگاران سخن می گفت یادآور شد: «دروغگویی‌های رئیس جمهوری سبب شده تا به وجهه و اعتبار اف بی آی صدمات زیادی وارد شود. این درحالیست که برخی‌ به جای ایستادن در برابر این دروغ ها به غلط این مزخرفات را باور می‌کنند.»

رئیس پیشین پلیس فدرال آمریکا در ادامه تصریح کرد: «افرادی که بیشتر در جریان مسائل هستند از جمله اعضای جناج جمهوری خواه این نهاد، باید شهامت ایستادگی در برابر او و گفتن حقایق را داشته باشند.»

جیمز کومی روز دوشنبه بار دیگر برای ارائه توضیحاتی درباره تحقیق بر سر ماجرای ایمیل‌های هیلاری کلینتون، نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ به کنگره آمریکا فراخوانده شده بود.

هشدار و واکنش تند رئیس پیشین اف بی آی نسبت به فشارهای رئیس جمهوری آمریکا بر کنگره در حالی مطرح می‌شود که دونالد ترامپ طی روزهای اخیر با انتشار توییت‌هایی اداره تحقیقات فدرال را مورد انتقادهای شدید قرار داده بود.

رئیس کاخ سفید در یکی از این توییت‌ها تاکید کرده بود: «اف بی آی پیش از به راه انداختن موج غیر قانونی "ساحره گیری" دست به اقداماتی غیر قابل تصور و بی سابقه زد. آنها به داخل دفتر یک وکیل نفوذ کردند.»

اداره تحقیقات پلیس فدرال آمریکا ماه آوریل با حکم دستگاه قضایی این کشور اقدام به بازرسی در دفتر مایکل کوهن، وکیل سابق دونالد ترامپ کرده بود.

ترامپ با انتقاد شدید از این بازجویی و نیز تحقیقاتی که پلیس فدرال پیشتر از مشاور امنیتی ملی سابق کاخ سفید انجام داده بود این اقدامات را نوعی سوء استفاده از قدرت توسط اف بی آی عنوان کرده بود.

حملات و انتقادات تند متقابل میان جمیز کومی و رئیس جمهوری آمریکا پس از برکناری رئیس پیشین اف بی آی توسط دونالد ترامپ به یک اتفاقی روزمره در این کشور تبدیل شده است.

عزل کومی در ماه مه ۲۰۱۷ در واقع راه را برای انتخاب رابرت مولر، بازپرس ویژه تحقیق بر سر پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا فراهم کرد.

نظرات بینندگان