arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۷۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۲۲ - ۲۷ آذر ۱۳۹۷

حزب نزدیک به قالیباف: جمنا اعتقادی به خردجمعی ندارد/هیچ وجه مشترکی با برادران اصولگرای جمنا نداریم

دبیر جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت گفت: هیچ وجه مشترکی با برادران اصولگرای جمنا نداشته و نداریم و میان ما فاصله وجود دارد، زیرا آنها فرد محور بوده و اعتقادی به خرد جمعی ندارند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حزب نزدیک به قالیباف: جمنا اعتقادی به خردجمعی ندارد/هیچ وجه مشترکی با برادران اصولگرای جمنا نداریمدبیر جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت گفت: هیچ وجه مشترکی با برادران اصولگرای جمنا نداشته و نداریم و میان ما فاصله وجود دارد، زیرا آنها فرد محور بوده و اعتقادی به خرد جمعی ندارند.

«محمد جواد محمدی نوری» افزود: خرد جمعی مورد ادعای آنها شو و نمایش است و تصمیمات آنها متعلق به جناح خاصی در حاکمیت است و از جای دیگر گرفته می شود و در آنها فرهنگ سیاسی تحزب معنایی ندارد. عملکرد آنها را در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری دیدیم، آنها حتی به مصوبات خودشان هم پایبند نیستند.

وی افزود: ممکن است نظرات مختلفی نسبت به تحولات روز کشور داشته باشیم که آقایان ندارند [چون] دهه پنجاهی فکر می کنند. باید با شرایط روز و همگام با مردم حرکت کرد نه اینکه دچار افراط و تفریط شد.

اهم سخنان  محمد جواد محمدی نوری بدین شرح است:
*آزادی عمومی در قانون اساسی تعریف شده است آنها برای قانون اساسی محدودیت قائل می شوند.


* معنای اصولگرایی چیست؟ ما اصولگرایی کهنه داشتیم که امروز می خواهیم لباس نو بر آن بپوشانیم؟ مگر آنکه بخواهیم به «سمت فریب مردم پیش رویم»، این سخنان چیزی جز شعار نیست و باید دیدگاه هایمان را نسبت به شرایط روز تغییر دهیم.
وی تصریح کرد: با قرائت شخصی از اصولگرایی به شدت مخالفم و نو شدن را به معنی تغییر دیدگاه نسبت به رویه فعلی و مردمی شدن دیدگاه ها می دانم.


*با تشکیل ستاد انتخاباتی «جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت»، این جبهه متشکل از دبیران کل 24 حزب از سه جریان اصلی کشور (اصولگرا، اصلاح طلب و مستقلین) است که عمدتا این احزاب نگاهی اصولگرایانه دارند، اما دوستان اصولگرای این جبهه، اصولگرای محض به معنای اصولگرای وابسته به جمنا نیستند.


*جریان پیشرفت، رفاه و عدالت به همراه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (جمنا) و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، توسط مدیرکل سیاسی وزارت کشور به عنوان سه جبهه قانونی کشور به رسمیت شناخته شده است.


*علت آغاز به کار ستاد انتخابات جبهه پیشرفت، عدالت و رفاه شناسایی و جذب افراد همسو و همگرا با این جریان است تا ارزیابی عمومی خود را انجام دهیم. این ستاد مانند سایر جریان های سیاسی به شکل طبیعی کار خود را انجام می دهد.
 

*طراحی گفتمان سیاسی و برنامه ریزی برای شناخت ضرورت های بایسته در انتخابات و رسیدن به نقطه اجماع فکری و سیاسی در درون جبهه باهدف اجرایی شدن اقدامات این ستاد از جمله موضوعاتی بوده که به خوبی مورد ارزیابی قرار گرفت.


*هدف از اجماع بیشتر به خاطر وحدت 24 حزب درون جبهه و اثرگذاری این جریان قانونی کشور در عرصه انتخابات آینده کشور خواهد بود.


* بدلیل پایان یافتن زمان نشست قرار شد ادامه بحث طراحی و تدوین تئوری سیاسی جبهه برای انتخابات مجلس یازدهم در جلسه بعدی مطرح شود. بنا شد علاوه برای تنظیم سند راهبردی انتخابات مجلس یازدهم ضمن تصویب ساختار ستاد با اجماع کلیه اعضا نیز احتمال می رود رئیس ستاد انتخابات جبهه پیشرفت رفاه و عدالت در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تعیین و معرفی گردند.


در این جلسه حسن بیادی ، سید ابوالقاسم رئوفیان مهدی صادق ، علی کیهانیان ، سید محمد میر باقری و علی مدنی حضور داشتند.


در جلسه ای که روز یکشنبه با حضور دبیران کل احزاب عضو جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت به ریاست شهاب الدین صدر برگزار شد و 9 تن از دبیران کل چون محمد جواد محمدی نوری دبیرکل جمعیت جوانان انقلاب اسلامی، حسن بیادی دبیرکل جمعیت آبادگران جوان، سید ابوالقاسم رئوفیان دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین، علی کیهانیان دبیرکل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی، بهادر ولیزاده دبیرکل تشکلهای اسلامی لرستان، علی مدنی دبیرکل حزب راستی، محمد میرباقری دبیرکل حزب وحدت و اندیشه اسلامی، اعظم حاجی عباسی دبیرکل جامعه زینب، مهدی صادق قائم مقام کانون اسلامی مهندسین به عنوان اعضای ستاد انتخابات این جبهه برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان