arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۷۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۳ - ۲۷ آذر ۱۳۹۷

بنیاد خیریه ترامپ به دلیل فعالیت‌ غیرقانونی تعطیل شد

دادستان کل نیویورک از تعطیلی بنیاد خیریه ترامپ به خاطر فعالیت‌های غیرقانونی خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دادستان کل نیویورک از تعطیلی بنیاد خیریه ترامپ به خاطر فعالیت‌های غیرقانونی خبر داد.

به گزارش ایسنا، باربارا آندروود، دادستان کل نیویورک دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا را متهم کرده که از «بنیاد ترامپ» برای مقاصد شخصی از جمله کارزار انتخاباتی استفاده کرده است.

به گفته دادستان کل نیویورک، در بنیاد ترامپ «الگوی تکان‌دهنده‌ای» از فعالیت‌های غیرقانونی وجود داشته است.

این مقام قضایی اعلام کرد که اموال بنیاد ترامپ تحت نظارت دفتر او صرف امور خیریه خواهد شد.

دادستان کل نیویورک می‌گوید، رییس جمهوری آمریکا موافقت کرده است که بنیاد خیریه او که به اتهام تأثیر گذاشتن در نتیجه انتخابات سال ۲۰۱۶ تحت پیگرد قانونی قرار دارد، منحل شود.

دادستان کل ایالت نیویورک گفت که بر روند اهدای سرمایه این بنیاد نظارت خواهد کرد؛ هرچند روند تحقیقات درباره این اتهام که دونالد ترامپ و فرزندانش از بنیاد خیریه خود برای امور خصوصی و انتخاباتی استفاده کرده‌اند، ادامه خواهد یافت.

دادستان کل نیویورک در ماه ژوئن امسال بنیاد ترامپ را به اقدامات "به طور مستمر غیرقانونی" متهم کرد و خواهان انحلال آن شد. او خواهان دریافت جریمه یک میلیون و ۸۰۰ هزار دلاری است. دادستانی نیویورک همچنین خواهان محرومیت ۱۰ ساله رییس‌جمهوری آمریکا از مدیریت بنیادهای خیریه در ایالت نیویورک شده و می‌خواهد محرومیت مشابهی با زمان یک سال علیه فرزندانش اعمال بشود.

باربارا آندروود بار دیگر بنیاد خیریه ترامپ را به "هماهنگی غیرقانونی با ستاد انتخاباتی ترامپ و معاملات شخصی عامدانه مکرر" متهم کرد. او انحلال این بنیاد در آینده نزدیک را یک پیروزی بزرگ برای حاکمیت قانون خواند.

رییس‌جمهوری آمریکا پس از به راه افتادن این پرونده در ماه ژوئن با واکنش تندی به این شکایت گفته بود که "دموکرات‌های فاسد نیویورک" برای شکایت از او هرکاری می‌کنند.  ترامپ وعده داد که در این پرونده امتیازی ندهد.

دادستان نیویورک می‌گوید که این شکایت حاصل دو سال تحقیق است که سال گذشته تحت نظارت اریک اشنایدرمن، دادستان کل سابق نیویورک آغاز شده بود. اشنایدرمن ماه گذشته پس از آن که چند شریک سابقش او را به آزار جسمی متهم کردند، استعفا داد.

نظرات بینندگان