arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۷۳۵۵
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۰۸ - ۲۸ آذر ۱۳۹۷

پیام غیر منتظره آمریکا به وزرای ایران، روسیه و ترکیه

معاون سخنگوی رسمی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد، آمریکا آماده حمایت از هر تصمیمی است که کلید آن راه حل سیاسی برای بحران سوریه باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پیام غیر منتظره آمریکا به وزرای ایران، روسیه و ترکیه

معاون سخنگوی رسمی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد، آمریکا آماده حمایت از هر تصمیمی است که کلید آن راه حل سیاسی برای بحران سوریه باشد.

رابرت بالادینو، معاون سخنگوی رسمی وزارت خارجه آمریکا امروز (چهارشنبه) گفت، آمریکا آماده است با هر طرفی برای حل درگیری‌های سیاسی در سوریه همکاری کند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پالادینو به خبرنگاران تاکید کرد: ما به این نتیجه رسیده‌ایم که تنها راه حل برای درگیری‌های سوریه روند سیاسی تحت نظارت سازمان ملل در ژنو است و این شامل اصلاح قانون اساسی سوریه نیز می‌شود و استفان دی‌میستورا (فرستاده سازمان ملل به سوریه) تلاش زیادی در زمینه کمیته قانون اساسی این کشور انجام می‌دهد. ما به نتایجی که دی‌میستورا در این زمینه به آن دست یافته، چشم دوخته‌ایم.

او خاطرنشان کرد، ایجاد و تکمیل این روند قبل از سال جاری میلادی گامی اساسی برای تحکیم حفظ آرام سازی اوضاع است و ما به مشارکت خود در این روند در کنار سازمان ملل و دیگر شرکت‌کنندگان از جمله روسیه ادامه خواهیم داد.

این مقام دستگاه دیپلماسی آمریکا افزود: ما به حمایت از تلاش‌های ممکن در زمینه حفظ روند سیاسی در سوریه ادامه خواهیم داد.

گفتنی است آستانه پایتخت قزاقستان ۲۹ نوامبر یازدهمین دور از "مذاکرات آستانه" درباره سوریه را با مشارکت سه کشور ضامن آتش‌بس یعنی روسیه، ایران و ترکیه برگزار کرد، در حالی که روز گذشته نیز در ژنو وزیران خارجه سه کشور نشستی را درباره کمیته قانون اساسی سوریه برگزار و اعلام کردند، تلاش‌های خود را برای برگزاری اولین نشست کمیته قانون اساسی سوریه در ابتدای سال ۲۰۱۹ در ژنو که وظیفه تدوین قانون اساسی جدید برای این کشور را برعهده خواهد داشت، به کار خواهند گرفت.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان