arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۷۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۱ - ۲۸ آذر ۱۳۹۷

بهروز نعمتی: صداوسیما از مصاحبه دیروزم فقط بخش عذرخواهی دژپسند را پخش کرد / مطهری: صداوسیما رویکرد خوبی نسبت به مجلس ندارد / گویا اراده‌ای برای تحقیر مجلس در رسانه ملی وجود دارد

نایب رییس مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از رویکرد صداوسیما نسبت به مجلس بیان کرد: بنده شخصا در برنامه‌های مختلف دیده‌ام که صداوسیما رویکرد مناسبی نسبت به مجلس شورای اسلامی ندارد. صداوسیما باید این رویکرد را اصلاح کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مطهری: صداوسیما رویکرد خوبی نسبت به مجلس ندارد

نایب رییس مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از رویکرد صداوسیما نسبت به مجلس بیان کرد: بنده شخصا در برنامه‌های مختلف دیده‌ام که صداوسیما رویکرد مناسبی نسبت به مجلس شورای اسلامی ندارد. صداوسیما باید این رویکرد را اصلاح کند.

بهروز نعمتی در جلسه علنی امروز در تذکری شفاهی، بیان کرد: بنده به عنوان سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گزارشی از جلسات غیرعلنی به رسانه‌ها می‌دهم. متاسفانه صداوسیما به گونه‌ای مصاحبه سه دقیقه‌ای روز گذشته بنده را در خصوص جلسه غیرعلنی مربوط به بررسی کلیپ منتشر شده از درگیری لفظی آقای درازهی با یکی از کارکنان گمرک را منتشر کرد که گویا تمام بحث مجلس حمایت از آقای درازهی بود.

وی در ادامه اظهار کرد: در حالی که اینگونه نبوده است. در مصاحبه بنده عرض کردم که آقای درازهی بابت نوع رفتار و کلامی که داشتند از مردم عذرخواهی کردند و آقای دژپسند نیز از نماینده مجلس و مجلس شورای اسلامی عذرخواهی کردند.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در ادامه، گفت: متاسفانه صداوسیما یکسری کلیپ‌ها و توییت‌هایی را از افراد مختلف در محکومیت آقای درازهی صادر کرد و در آنجا بنده بیان کردم که چرا شما تنها کلمه‌ای که مربوط به عذرخواهی وزیر اقتصاد بود را پخش کردید، در حالی که واقعیت این نیست.

نعمتی با اشاره به اصل 25 قانون اساسی، اظهار کرد: در این اصل آمده است که بازرسی و نرساندن نامه و فاش کردن مکالمه تلفنی و همچنین سانسور خلاف قانون است. متاسفانه صداوسیما در این زمینه به گونه‌ای رفتار کرد که انگار ما می‌خواهیم از یک آدم خاطی حمایت کنیم در حالی که آقای درازهی عذرخواهی کردند و واقعیت مطلب این است که این کار نادرست بوده است.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: بنده تلاش کردم که با آقای علی‌اصغری نیز در این خصوص صحبت کنم که متاسفانه ایشان اصلا پاسخگو نیستند. هیات رییسه به این موضوع رسیدگی کند، چرا که این کار اشتباه است که از سه دقیقه مصاحبه تنها تکه مورد نظر صداوسیما پخش شود. این برای صداوسیما خیلی بد است.

به گزارش ایسنا، علی مطهری که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت در پاسخ به وی بیان کرد: تذکر شما وارد است. صداوسیما متاسفانه رویکرد خوبی نسبت به مجلس شورای اسلامی ندارد. در برنامه‌های مختلف بنده شخصا ملاحظه کردم که صداوسیما رویکرد مناسبی نداشته است. اخیرا مصاحبه‌ای صداوسیما با آقای دکتر پزشکیان داشت که قبل از شروع برنامه گوینده هشت اتهام به مجلس شورای اسلامی و نمایندگانی که استیضاحی را امضاء می‌کنند و بعدا امضای خود را پس می‌گیرند وارد کرد و آنها را معامله‌گر نامید. در حالی که هنوز مصاحبه نیز شروع نشده بود. گویا اراده‌ای برای تحقیر مجلس در صداوسیما وجود دارد. در خصوص استیضاح یک نماینده استیضاح را امضاء می‌کند و بعدا از توضیحات وزیر قانع می‌شود و می‌تواند امضای خود را پس بگیرد؛ این به معنای معامله نیست چرا ما با این کارها ذهن مردم را خراب می‌کنیم؟ برنامه دیشب صداوسیما در این زمینه نیز اصلا خوب نبود. صداوسیما باید این رویه را اصلاح کند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان