arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۷۴۳۸
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۳ - ۲۸ آذر ۱۳۹۷

بازداشت هفت ایرانی در پاکستان

آژانس تحقیقات فدرال (FIA) پاکستان روز سه شنبه اعلام کرد هفت ایرانی را به دلیل داشتن گذرنامه‌ها و کارت‌های شناسایی «جعلی» پاکستانی بازداشت کرد. طبق گفته مقام پاکستانی، متهمان از استان سیستان و بلوچستان ایران هستند و در گوادر و تربت گذرنامه و کارت شناسایی ملی پاکستانی دریافت کرده بودند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بازداشت هفت ایرانی در پاکستان

آژانس تحقیقات فدرال (FIA) پاکستان روز سه شنبه اعلام کرد هفت ایرانی را به دلیل داشتن گذرنامه‌ها و کارت‌های شناسایی «جعلی» پاکستانی بازداشت کرد.

به گزارش داون، یک مقام بلندپایه FIA گفته شهروندان ایرانی پس از رسیدن از بحرین با گذرنامه‌های پاکستانی در فرودگاه تربت بازداشت شده‌اند. بازداشتی‌ها برای انجام بازجویی‌های بیشتر به شهر کویته منتقل شده‌اند. این مقام ادعا کرده این شهروندان ایرانی از سال ۲۰۱۴ با گذرنامه‌های جعلی پاکستانی به بحرین تردد می‌کردند.

به نوشته فرارو، در ژوئیه ۲۰۱۸، پلیس بحرین تعدادی پاکستانی را به اتهام ارتکاب جرم بازداشت کرد و آنان را به زندان منامه فرستاد. اما مقام FIA مدعی شد وقتی که کنسول سفارت پاکستان در ۱۳ سپتامبر ۲۰۱۸ از زندان بازدید کرد، متوجه شد که متهمان بازداشتی در واقع ایرانی بودند، اما گذرنامه‌های پاکستانی داشتند. پس از آن به تمام فرودگاه‌های پاکستان یک هشدار ارسال شد و مشخصات متهمان به همه مقامات مربوطه داده شد. در ۱۳ دسامبر، زمانی که هفت متهم در فرودگاه تربت فرود آمدند، فورا توسط FIA بازداشت شدند.

بنا به گفته مقام پاکستانی، متهمان از استان سیستان و بلوچستان ایران هستند و در گوادر و تربت گذرنامه و کارت شناسایی ملی پاکستانی دریافت کرده بودند.

نظرات بینندگان