arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۷۷۳۵
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۳ - ۳۰ آذر ۱۳۹۷

ناکامی واتس اپ در حذف محتواهای غیر اخلاقی پیرامون کودکان / گروههایی با اهداف سیاه و اعضاء بین المللی

گزارشهایی جدید نشان می دهند علیرغم ادعای واتس اپ، این شرکت در حذف محتواهای غیر اخلاقی پیرامون کودکان ناکام بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گزارشهایی جدید نشان می دهند علیرغم ادعای واتس اپ، این شرکت در حذف محتواهای غیر اخلاقی پیرامون کودکان ناکام بوده است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، واتس اپ که به نوعی زیرمجموعه ای است از فیسبوک، آنچنان که باید در حذف محتواهای غیراخلاقی در مورد کودکان موفق نبوده است. بر اساس یک پژوهش جدید برخی گروههای واتس اپی شامل اعضایی است که تصاویر و فیلم های کودکانی را که مورد آزار جنسی  قرار دارند را به اشتراک می گذارند و متاسفانه پیدا کردن و عضویت در این گروهها اصلا سخت نیست.

برخی از برنامه های شخص ثالث که لینک هایی برای پیوستن به گروه های واتس اپی را فراهم می کنند دارای بخش هایی برای محتوای بالغ هستند که در این بخشها تصاویری مستهجن از کودکان را نیز نشر می دهند.

اگرچه واتس اپ این ادعاها را رد می کند و می گوید مشکلات مذکور را حل کرده است. اما نتایج بررسی فاینشنال تایمز نشان می دهد که هنوز چندین گروه روی این پلتفرم فعال هستند. برای مثال یک گپ گروهی  پورنوگرافی کودکان با  256 عضو از کشورهای مختلف از جمله ایالات متحده تا اوایل این هفته فعال بود.

این در حالی است که سخنگوی واتس اپ می گوید که این شرکت "سیاست تحمل صفر را در برابر سوء استفاده جنسی از کودکان" دارد.ما پیشرفته ترین تکنولوژی، از جمله هوش مصنوعی را  برای اسکن کردن عکس ها و تصاویر متحرک در محتواهای مختلف استفاده می کنیم تا هر نوع اشتراک گذاری تصاویر ناخوشایند را مسدود کنیم."

واتس اپ به تازگی ممنوع حدود 130،000 حساب را در 10 روز به علت نقض قوانین و سوء استفاده جنسی از کودکان مسدود کرده است. اما متاسفانه این اقدامات کافی نیست.

به نظر شما این مشکلات از بی مسئولیتی شبکه های اجتماعی ناشی می شود یا کاربران روشهای استفاده درست از شبکه های اجتماعی را نمی دانند و این درواقع بی مسئولیتی کاربران است؟

 

نظرات بینندگان