arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۷۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۲ - ۰۱ دی ۱۳۹۷

جزییاتی از سقوط مرگ‌آور 2 پاراگلایدر سوار در یزد

این حادثه به دنبال پاره شدن چتر پاراگلایدر در ارتفاع بیش از 100 متری روی داد و متاسفانه هر دو سرنشین این پرنده، جان خود را از دست دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمدصلواتی، رییس هیات انجمن‌های ورزشی استان یزد ضمن تایید این خبر، تصریح کرد: این حادثه به دنبال پاره شدن چتر پاراگلایدر در ارتفاع بیش از 100 متری روی داد و متاسفانه هر دو سرنشین این پرنده، جان خود را از دست دادند.

وی با بیان این که «اکبر خانجانخانی» مسئول کمیته ورزش‌های هوایی استان یزد یکی از حادثه‌دیدگان بوده است، گفت: این اتفاق ظهر دیروز در کمپ هفت سنگ در 12 کیلومتری یزد روی داد و به رغم استفاده از چتر کمکی و کاهش ارتفاع پرنده تا نزدیکی‌های سطح زمین و همچنین انتقال حادثه‌دیدگان توسط اورژانس، هر دو آنها فوت شدند.

به گفته‌ی صلواتی، یکی از سرگرمی‌های کمپ‌های گردشگری انجام ورزش‌های هوایی است که در کمپ مذکور نیز قریب یکسال به صورت پاراگلایدرسواری با دو سرنشین مشتمل بر خلبان و مسافر انجام می‌شده و در واقع یکی از محل‌های کسب درآمد ورزشکاران این رشته در حوزه گردشگری ورزشی بوده است .

وی با تاکید بر این که خانجانخانی مسئول کمیته ورزش‌های هوایی استان از خلبانان زبده و فعال این رشته در استان بود که سال گذشته نیز دو فستیوال کشوری در این رشته را به میزبانی یزد برگزار کرده بود، در مورد دیگر فوتی این حادثه‌، اظهار کرد: مسافر این پرواز غم‌انگیز، دختر یک خانواده بوده که متاسفانه با وجود تلاش‌های عوامل اورژانس و بیمارستان پس از چند ساعت، وی نیز فوت کرد.

رییس هیات انجمن‌های ورزشی استان با بیان این که علت حادثه باید به صورت فنی و توسط کارشناسان این حوزه بررسی شود، گفت: هیات انجمن‌های ورزشی استان دارای 18 کمیته از جمله کمیته ورزش‌های هوایی است که روسای این کمیته‌ها نیز به پیشنهاد استان ولی با تایید و حکم انجمن کشوری صادر می‌شود و هیات انجمن‌های ورزشی استان عمدتاً در نقش ستادی با این کمیته‌های ورزشی در ارتباط است.

منبع:ایسنا

نظرات بینندگان