arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۷۹۲۰
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۳ - ۰۱ دی ۱۳۹۷

پیشگیری از چاقی در دوران کودکی آغاز می شود

ورق زدن آلبوم بسیاری از افراد چاق نشان می دهد آنها از کودکی با مشکل چاقی رو به رو بوده اند. البته این یک قانون کلی نیست و برخی از نوجوانی، بزرگسالی یا حتی میانسالی با چاقی رو به رو می شوند. اما می توان گفت نرخ بزرگسالان چاقی که از کودکی اضافه وزن داشتند قابل توجه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ورق زدن آلبوم بسیاری از افراد چاق نشان می دهد آنها از کودکی با مشکل چاقی رو به رو بوده اند. البته این یک قانون کلی نیست و برخی از نوجوانی، بزرگسالی یا حتی میانسالی با چاقی رو به رو می شوند. اما می توان گفت نرخ بزرگسالان چاقی که از کودکی اضافه وزن داشتند قابل توجه است.پیشگیری از چاقی در دوران کودکی آغاز می شود

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، وقتی از بسیاری از افراد می پرسیم که از چه زمانی چاقی را حس کرده اند، می گویند از وقتی به یاد می آورند اضافه وزن داشتند. بنابراین می توانیم نتیجه بگیریم که گاهی عادات نادرست چاقی از همان بدو تولد شروع می شود.

برخی از والدین عادت دارند به محض گریه نوزاد به او شیر دهند، برخی دیگر نیز بی توجه به توصیه های پزشک، غذاهای سنگین، کمکی و پر انرژی را خیلی زود شروع می کنند. این موضوعات باعث می شود کودک رفته رفته دچار اضافه وزن شود. توصیه ما به والدین این است که دقیقا بر اساس دستورات غذایی پزشک متخصص کودکان پیش رفته و به توصیه های اطرافیان توجهی نکنند.

بعدها و در سنین مهدکودک و مدرسه نیز برخی والدین خوراکی های بسیار شیرین و پر کالری، مثل پیراشکی، ساندویچ الویه، شکلات و مواردی مشابه را به عنوان تغذیه به کودک می دهند. این موضوع باعث می شود کودک رفته رفته اشتهای کاذب به مواد قندی و چرب پیدا کند و شرطی شود که هر روز از این مواد غذایی استفاده کند.

پیشگیری از چاقی در دوران کودکی آغاز می شود

توصیه می شود به جای این نوع خوراکی ها، والدین از لقمه های خانگی سالم تر مثل نان و پنیر و گردو، لقمه سبزیجات، میوه های مختلف، شیر، خشکبار و آجیل یا حتی کیک های کم شیرینی استفاده کنند. درست است که کودک گاهی نیاز به تنوع و خوراکی های دیگر دارد، اما این اتفاق نباید بیش از هفته ای یکبار رخ دهد.

بعدها و در سنین نوجوانی نیز برخی والدین به بهانه این که نوجوان در سنین رشد است با اضافه وزن او کنار می آیند اما از این نکته مهم غافل هستند که اضافه وزن مانع از رشد قد بهنجار نوجوانان می شود.

نظرات بینندگان