arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۷۹۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۵ - ۰۱ دی ۱۳۹۷

کشف گونه جدیدی از انسان اولیه در ژوهانسبورگ / رمزگشایی اسکلتی که 3.6 میلیون سال قدمت دارد

گروهی از پژوهشگران در ژوهانسبورگ موفق شدند بقایای نوعی از انسان اولیه را کشف کنند که یافته هایی جدید را برای علم باستان شناسی به ارمغان آورده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گروهی از پژوهشگران در ژوهانسبورگ موفق شدند بقایای نوعی از انسان اولیه را کشف کنند که یافته هایی جدید را برای علم باستان شناسی به ارمغان آورده است.

به گزارش سرویس ای تی و فناوری انتخاب، تجزیه و تحلیل  این اسکلت 3.6 میلیون ساله، نشان می دهد که ما انسانها اتمالا تنوع نژادی گسترده تری از آنچه تا کنون تصور می شد، داشته ایم.

اسکلت موسوم به مننید یا "کوچک پا" از مدت ها پیش پیدا شده بود اما متاسفانه پژوهشگران در تشخیص این که اسکلت مذکور متعلق به انسان است ناتوان بوده اند.

در سال 1994، رونالد کلارک، توپولوژیست و باستان شناس سرشناس ، در غاری واقع در شمال غربی ژوهانسبورگ، آفریقای جنوبی، نوعی اسکلت کشف کرد که استخوانهای پاهای آن بسیار کوچک بود، در نتیجه حدس زد این اسکلت متعلق به میمون است. اما 20 سال بعد، پژوهشگران مجددا  90 درصد از اسکلتهایی را در همان محدوده مشاهده کردند که بسیار شبیه به یافته های دهه 1990 کلارک بود و البته به راحتی نمی شد گفت متعلق به انسان نیست.

این اسکلت ها از همان ابتدای کشف با نام مستعار"Little Foot"  یا کوچک پا مشهور شدند.  اکنون محققان فسیل شناس متوجه شده اند که این اسکلت ها احتمالا  3.67 میلیون سال پیش به یک انسان اولیه که احتمالا زنی میانسال با قد 130 سانتیمتر بوده تعلق دارد.

محققان دانشگاه لیورپول با استفاده از روشهای تشخیصی حرفه ای و مبتنی بر هوش مصنوعی موفق شدند او ا بازسازی کنند و جالب تر این  که متوجه شدند این گونه با دیگر گونه های انسانهای نخستین تفاوت هایی آشکار دارد.

رابین کرمپتون، یک محقق فعال در این پروژه می گوید: "این فسیل  اندامهای بلندتری در بخش فوقانی بدن دارد و پاهایی کوچک تر. بنابراین دو روش برای حرکت داشته، حرکت روی پاها یا حرکت چهار دست و پا. در بخش جمجمه این گونه نیز تفاوتهایی متعدد با گونه های پیشین وجود دارد.این تفاوت ها عبارتند از چهره ای پهن تر، دندان های بزرگتر و رژیم غذای همه چیز خوار.

محققان هنوز در حال بررسی این فسیل و در تلاش برای تکمیل یافته های خود هستند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
0
1
جالب بود و امیدواریم کشفیات بیشتر به شناخت هرچه بیشتر انسان از نیاکانش کمک کنه
نظرات بینندگان