arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۸۰۱۳
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۹ - ۰۱ دی ۱۳۹۷
منابع سودانی اعلام کردند؛

معترضان سودانی کنترل استان نیل سفید را به دست گرفتند

منابع خبری سودانی روز شنبه اعلام کردند، در پی تظاهرات ضد دولتی اخیر در شهرهای مختلف سودان، معترضان کنترل استان «نیل سفید» واقع در جنوب شرقی این کشور را به دست گرفتند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معترضان سودانی کنترل استان نیل سفید را به دست گرفتندتارنمای «الراکوبه» سودان نوشت، آتش اعتراض های مردمی که از روز چهارشنبه در شهر «عطبره» واقع در شمال سودان شعله ور شد، به نقاط دیگرسودان سرایت کرده و روز جمعه تنها در « ربک» مرکز استان نیل سفید چهارنفر کشته شدند.
این تارنما افزود، مردم این استان ابتدا تظاهرات مسالمت آمیز برگزار کردند اما نیروهای دولتی با گلوله جنگی تظاهرات کنندگان را هدف قرار دادند و پس از آن مردم خواستار سرنگونی نظام حاکم شدند.
تارنمای سودان ویو نیز نوشت، در پی تظاهرات گسترده مردم در استان نیل سفید، استاندار و خانواده اش به محل نامشخصی گریختند و مردم خانه او و برخی ادارات دولتی را به آتش کشیدند و کنترل این استان را به دست گرفتند.
الراکوبه در خصوص شمار معترضان کشته شده طی چند روز گذشته نوشت، تنها در شهر «القضارف»16 نفر کشته شده اند و دست کم 30 نفر نیز به ضرب گلوله نیروهای دولتی زخمی شده اند .
مقام های دولتی شمار کشته های اعتراض های اخیر در این کشور را هشت نفر اعلام کرده اند و این در حالی است که «الصادق المهدی» یکی از رهبران مخالفان دولت، شمار کشته ها را 22 نفر اعلام و شبکه های اجتماعی و همچنین تارنمای «السودان الیوم » شمار کشته ها را بیش از 28 نفر اعلام کرده اند.
مردم سودان در شهرهای مختلف از صبح روز چهارشنبه در اعتراض به وضعیت معیشتی خود و گرانی کالاها دست به تظاهرات زده اند و دولت ناچار به اعلام حالت فوق العاده در برخی استان ها و تعطیل مدارس و دانشگاه ها و از جمله دانشگاه های پایتخت این کشور شده است.
استان نیل سفید در جنوب شرقی سودان و جنوب استان خارطوم قرار دارد.این استان 39هزار و 710 کیلومتر مساحت و حدود دو میلیون نفر جمعیت دارد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان