arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۸۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۲ دی ۱۳۹۷
دیلی بیست گزارش داد؛

آیا موضع ضدایرانی بولتون باعث تصمیم ترامپ برای خروج نیروهای امریکا از سوریه شد؟

تصمیم سرنوشت ساز جان بولتون مشاور امنیت ملی امریکا برای توسعه حضور در سوریه شکست خورد، تصمیمی که به گفته برخی مقامات، نقش کلیدی در دستور ترامپ برای خروج نیروهایی امریکایی از سوریه داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دیلی بیست نوشت: تصمیم سرنوشت ساز جان بولتون مشاور امنیت ملی امریکا برای توسعه حضور در سوریه شکست خورد، تصمیمی که به گفته برخی مقامات، نقش کلیدی در دستور ترامپ برای خروج نیروهایی امریکایی از سوریه داشت.

به گزارش «انتخاب»؛ بولتون در ماه سپتامبر ماموریت دومی به عملیات امریکا در سوریه اضافه کرد. در واقع، جدا از نابودی داعش، ارتش امریکا به مدت نامحدود قرار بود در سوریه بماند تا نیروهای ایران را مجبور به خروج از این کشور کند.

ترامپ حتی پیش از ریاست جمهوری موضع تهاجمی علیه تهران داشت. اما او هرگز با ایده ی حضور در سوریه بدون محدودیت زمانی ، کنار نیامد. مقامات دولت امریکا می گویند که ترامپ حاضر به تحمل مبارزه با داعش بود اما دیگر حتی حاضر به ادامه جنگ به خاطر ایران نبود نبود.

او بهار امسال خطاب به تعدادی از افراد حاضر در یکی از دیدارهایش گفته بود مایل است که "به زودی" از سوریه خارج شود.

با این حال، بولتون که به عنوان یکی از افراد دارای تندترین مواضع سیاست خارجی به ویژه در خصوص ایران شهرت دارد، در جریان گفت‌و‌گو با خبرنگاران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل عملا جنگ (آمریکا در سوریه) را با یک هدف جدید ترسیم کرد. او گفت که "ما قرار نیست تا زمانی که نیروهای ایرانی از مرزهای این کشور خارج شوند، از سوریه خارج شویم".

نظرات بینندگان